پرده پانچ ساده چیست و چه کاربردی دارد؟ وجود چه مزیت هایی در این پرده، آن را از دیگر پرده ها متمایز کرده است؟ و سوالاتی دیگر که ممکن است به ذهن هر یک از ما خطور کرده باشد. وجود چنین سوالاتی در اذهان مشتریان، ما را بر آن داشته است تا در این مطلب به معرفی کامل پرده پانچ بپردازیم. سایت مشهد پرده همیشه پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهد بود و با درج مطالبی، مانند مطلب ذیل، سعی در رفع ابهامات و سوالات شما در زمینه پرده می نماید.

 

پرده پانچ ساده چیست؟

پرده های پانچ از نظر طرح به دو دسته ساده و چاپی تقسیم می شوند. ابتدا به نوع ساده آن از لحاظ مختلف، مانند مزیت و… نگاه موشکافانه ای خواهیم انداخت، سپس در پایان به طور خلاصه با پرده پانچ چاپی نیز آشنایی جزئی خواهیم داشت.

پرده پانچ ساده متشکل از پارچه ای ساده که دارای حلقه هایی با فواصل منظم است و یک چوب پرده که از داخل این حلقه ها عبور می کند. پرده هایی که به علت سهولت در نصب، به راحتی توسط افراد خانواده نصب می گردند.

از ویژگی های پرده پانچ ساده می توان به هماهنگ شدن آن با هر مدل دکوراسیونی اشاره کرد. این پرده ها در جنس های متنوع برای کاربری ها و سلایق مختلف، تولید و روانه بازار می شوند. از پارچه هایی که در دوخت این پرده ها استفاده می شوند، می توان به کتان، هازان و مخمل اشاره کرد.

پرده پانچ ساده از جنس کتان

پرده پانچ ساده از جنس کتان

 کتان پارچه ای نام آشنا برای همه است. این پارچه لطیف، ساده و در عین حال زیبا با هر دکوراسیونی به راحتی ست می شود، فقط مناسب دکوراسیون های سلطنتی و لاکچری نیست؛ چرا که سادگی آن با فضای رسمی و نسبتا زمختی که در دکوراسیون های لاکچری است، همخوانی ندارد.

نکته حائز اهمیت در پرده های پانچ ساده با جنس کتان این است که در عین حفظ حریم شخصی و پوشاندن فضای منزل، مانع ورود نور به منزل نمی شود. این امتیاز ویژه باعث شده است که در میان هزاران پارچه دیگر، این پارچه از پارچه های منتخب در دوخت پرده پانچ ساده باشد.

دوام بالا به هنگام شستشو، شستشوی آسان، عمر بالا در صورت رسیدگی اصولی به آن (منظور از رسیدگی اصولی این است که به صورت هفتگی با جاروبرقی گرد و غبار آن گرفته شود و اگر بر حسب اتفاق لکه ای بر روی آن افتاد، شستشوی آن را به پایان سال و دم عید موکول نکنید؛ چرا که لکه ها به سرعت در بافت پرده نفوذ می کنند، به طوری که مجبور به استفاده از شوینده های قوی می شوید، شوینده هایی که در کاهش عمر پرده بسیار تاثیر می گذارند.)

البته ناگفته نماند که همیشه در کنار مزایا، معایبی هم وجود دارند. این نکته در مورد پرده های کتان هم صدق می کند. از معایب پرده های کتان می توان به رنگ پریدگی در مقابل نور آفتاب، چروک شدن و آبرفت اشاره کرد. اما نگران نباشید، راهکارهایی وجود دارند که در رفع معایب این پرده های زیبا تا حد بسیار زیادی تاثیرگذار هستند، مانند استفاده از شید برای جلوگیری از رنگ پریدگی، تکاندن بعد از شستشو جهت جلوگیری از چروک شدن و یا سپردن پرده به خشکشویی و در نهایت چند سانت بیشتر گرفتن طول و عرض پرده زیر نظر کارشناس فروش جهت حل مشکل آبرفت.

پرده پانچ ساده از جنس هازان

پرده پانچ ساده از جنس هازان

 پارچه هازان، پارچه کتانی است که از درصد الیاف طبیعی آن تا میزان 60 درصد کاسته شده است. این کار باعث شده تا این پارچه ها برای پرده های پانچ چاپی گزینه مناسبی باشد. علاوه بر آن احتمال آبرفت آن به هنگام شستشو به حداقل می رسد.

از دلایل زیبایی و مورد پسند بودن این پرده ها با این جنس، ریزبافت بودن و لطافت آن است. این پرده ها نه به ضخامت پرده های مخمل و نه به نازکی پرده هایی با جنس تور و حریر شاین هستند، در نتیجه نور ملایمی را در منزل خود خواهید داشت. از پرده پانچ ساده با جنس هازان علاوه بر منزل، می توان در محیط های اداری، تالار و… و از نوع چاپی آن برای تبلیغات و دیگر کارهای اینچنینی استفاده کرد.

پرده پانچ با جنس مخمل

پرده پانچ با جنس مخمل-مشهد پرده

 پارچه مخمل دارای بافتی فشرده شده و دارای کرک است. همین ویژگی باعث شده تا عایق خوبی برای گرما و سرما در منزل باشد. در مناطقی که نور خورشید آزاردهنده است یا در مناطقی که سرما گزنده است، استفاده از این پرده ها معقولانه است. این نوع پرده ها به دلیل ایستایی بسیار خوبی که دارند، مورد علاقه عموم مردم است. در دکوراسیون های ساده، مینیمال و به ویژه لاکچری از  این پرده ها بهره می جویند. قیمت پرده های پانچ مخمل به دلیل گرم بالا بودن پارچه مخمل نسبت به دیگر پارچه ها، قدری گران تر است.

قیمت پرده پانچ ساده

قیمت پرده پانچ ساده با توجه به متراژ پارچه استفاده شده در آن، جنس پرده، کیفیت و… محاسبه می گردد. برای خرید پرده پانچ ساده با قیمت مناسب و رقابتی، از فروشگاه ها و سایت های معتبر و بنامی مانند سایت مشهد پرده دیدن کنید.

پرده پانچ ساده مشهد پرده

سایت مشهد پرده ارائه دهنده انواع پرده پانچ ساده مطابق با انواع سلیقه ها، با قیمت های رقابتی و کیفیت تضمین شده است. آن چه همگان باهم دارند، سایت مشهد پرده به صورت یک جا دارد. تنوع زیاد و بی مثال، مشتری مداری و کیفیت بالا از دلایل شاخص بودن فروشگاه و سایت مشهد پرده است.

نحوه شستشو و نگهداری از پرده پانچ

نحوه شستشو و نگهداری از پرده پانچ-مشهد پرده

  نگهداری و شستشوی پرده های پانچ قابل قیاس با پرده های دیگر نیست. مراقبت های دشواری که مورد نیاز پرده های دیگر است، در پرده های پانچ جایی ندارند. در ادامه، به ترتیب، به آموزش شستشو و نگهداری پرده پانچ ساده کتان، هازان و مخمل خواهیم پرداخت.

شستشوی پرده پانچ کتان

همان طور که گفته شد، پارچه کتان دارای الیاف طبیعی است، به همین دلیل خوش چروک و دارای آبرفت به هنگام شستشو است. برای شستن این پرده های حساس، اما بسیار زیبا، ابتدا با جاروبرقی آن را غبار روبی کنید. سپس پرده را پایین آورده و در وان حمام یا یک ظرف بزرگ حاوی جوش شیرین، سرکه و آب قرار دهید. این محلول به دلیل طبیعی بودن، مناسب پارچه های لطیف و حساس، مانند حریر و کتان است و باعث حفظ کیفیت و دوام آن ها می شود. از مهم ترین خواص استفاده از جوش شیرین و سرکه، براق شدن پرده ها و حلقه های آن است.

در مرحله بعد می توانید پرده را در ماشین لباسشویی با دور کند قرار دهید تا به حلقه ها آسیبی وارد نشود. ترجیحا از مواد شوینده ضعیف استفاده کنید؛ چرا که پرده قبلا توسط جوش شیرین و سرکه تمیز شده است.

شستشوی پرده پانچ هازان

به دلیل وجود الیاف مصنوعی در کنار الیاف طبیعی در پرده های پانچ با جنس هازان، احتمال آبرفت پرده وجود نخواهد داشت. اگر به صورت روزانه یا هفتگی پرده ها را گردگیری کنید، کار کمتری به هنگام شستشو خواهید داشت.

ابتدا پرده را از چوب پرده جدا نمایید، سپس برای گرفتن گرد و غبار آن، یا پرده را در فضای باز بتکانید یا آن را چند دقیقه در آب سرد بخیسانید.

سپس پرده را، یا در ماشین لباسشویی قرار دهید یا به صورت دستی با آب و مایع لباسشویی شستشو دهید، دقت کنید که به هیچ عنوان از مواد شوینده سفید کننده و دارای آنزیم بالا، استفاده نکنید. در آخر آن را در سبد آبکشی قرار دهید. بعد از خارج شدن آب اضافی پرده، هم می توانید آن را از طناب آویزان کنید و هم می توانید به چوب پرده خودش برای خشک کردن استفاده کنید.

شستشوی پرده پانچ ساده از جنس مخمل

مخمل برخلاف ظاهر قرصی که دارد، بیشتر از بقیه به مراقبت و شستشو نیاز دارد. گردگیری این پرده ها با درجه پایین مکش جاروبرقی یا بخارشوی باید صورت بگیرد.

پرده های مخمل به فشار بسیار حساس هستند، پس ظرافت و دقت به هنگام شستشوی این پرده ها ضروری است. اگر مخمل شما دارای لکه است، ابتدا یک دستمال آغشته به ترکیب آب و مواد شوینده، را بر روی لکه، بدون هیچ فشاری قرار دهید و به آرامی حرکت دهید. سپس دستمال را شسته و در آب تمیز خیس کنید و این بار به قصد آب کشیدن، بر روی لکه قرار دهید و به آرامی حرکت دهید تا مواد شوینده از روی مخمل به آرامی محو شوند.

چنانچه می خواهید پرده را به طور کامل بشوئید، آن را از چوب پرده خارج کرده و به مدت چند دقیقه در آب سرد قرار دهید تا خاک و غبار آن خارج گردد. سپس مایع لباسشویی را در آب حل کنید و بعد پرده را در آن قرار دهید و حرکت دهید. مرحله آبکشی را نیز به همین ترتیب انجام دهید. بعد از آبکشی آن را در یک آبکش گذاشته تا آبش کشیده شود. سپس پرده را به همان صورت نمدار از چوب پرده آویزان کنید تا به آرامی خشک گردد. اگر بر روی طناب قرار دهید، بعد از خشک شدن، ناچارید به فکر استفاده دیگری به جز پرده برای آن باشید؛ چرا که ایستایی و زیبایی خود به عنوان پرده را از دست خواهد داد.

 

خلاصه مطلب

در این مطلب به طور ویژه به بررسی پرده های پانچ ساده پرداخته شد. پرده هایی که دارای مزیت های بسیاری، چون نصب راحت، شستشوی آسان، زیبایی و وقار دوچندان نسبت به سایر پرده ها، تنوع زیاد در مدل، طرح و کیفیت بالا هستند. این پرده ها مختص مکانی خاص نبوده و امکان استفاده از آن ها با طرح های دلخواه در منازل، ادارات و سایر مکان های عمومی وجود دارد. قیمت مناسب آن باعث شده تا همه اقشار جامعه بتوانند برای خرید آن اقدام نمایند.

در مقابل پرده پانچ ساده، پرده پانچ چاپی قرار دارد که با طرح های منحصر به فرد خود، حال و هوایی متفاوت به دکوراسیون های خنثی و ساده منازل می دهد. می توان طرح های روی این پرده ها به سفارش مشتری باشد و متناسب با مکان مورد نظر، مانند اتاق کودک صورت گیرد. نکته ای که لازم است به هنگام خرید به آن توجه کنید این است که از فروشگاه های معتبر و با سابقه درخشان خرید نمایید تا خیالتان از هر بابت، مانند قیمت و کیفیت آسوده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *