شستن پرده زبرا مساله ای ست که پس از خرید پرده زبرا ذهن افراد را به خود مشغول می کند. در کل یکی از رموز با دوام ماندن و طول عمر پرده ها در نحوه نگهداری اصولی و صحیح از آن هاست که تمیز کردن، شستشوی پرده و پیشگیری از آسیب رسیدن به بافت پرده هم جزئی از آن است؛ چه اینکه با یک سهل انگاری کوچک و ندانستن تکنیک های خاص محافظت از پرده، آسیب های جبران ناپذیری را بر روی پرده بر جای می گذارد و برای همیشه زیبایی پرده شما را از بین می برد؛ بنابراین اگر می خواهید پرده های شما سالیان طولانی عمر کنند و با همان درخشندگی و زیبایی روز اول باشند، باید اصول شستشو و تمیز کردن آن ها را بدانید.

پاسخ به این سوال که اگر بخواهید از زیبایی پرده زبرا در منزل خود استفاده کنید، نحوه شستن پرده زبرا را باید از چه کسی بپرسید و یا به  چه روش هایی می توانید از این مدل پرده نگهداری کنید تا تمیز و نو باقی بماند موضوعی ست که در مقاله امروز به آن خواهیم پرداخت.

شستن پرده زبرا (بهترین روش شستشو) به طور مرتب و صحیح می تواند راه حل تمیز نگه داشتن پرده خانه شما باشد.

آیا روش شستشو پرده زبرا در منزل را می دانید؟ اگر می خواهید پرده زبرا خانه شما همیشه تمیز و زیبا باشد در این اینجا روش صحیح شستن پرده زبرا را با هم مرور می کنیم.

هر خانه ای با وجود پرده زبرا زیبایی منحصر به فردی را جلوه می دهد، اما وقتی گرد و غبار و آلودگی بر روی آن قرار می گیرد کمی از زیبایی آن کم خواهد شد و باید مرتب شسته و تمیز شود. پرده زبرا از جمله پردهایی است که زیاد در معرض آلوگی قرار می گیرند. این نوع پرده خاص طرفدار زیادی دارد و در بیشتر مکان ها از جمله ادارات، رستوران ها، دفاتر و منازل به کار می روند، پس باید شیوه صحیح شستشوی پرده زبرا را دانست تا به هنگام شستشو به بافت پرده آسیب زده نشود.

اهمیت شستن پرده زبرا

اهمیت شستن پرده زبرا

اهمیت شستن پرده زبرا

پرده زبرا جزو محبوب ترین و پر تقاضاترین  پرده های موجود در بازار است که یکی از علل محبوبیت آن به عقیده مشتریان همین نحوه شستن پرده زبراست؛ زیرا این پرده ها به آسانی شستشو داده می شوند و فقط کافی ست به قول معروف قلق کار دستتان بیاید.

اما آنچه از خود شستن پرده زبرا مهم تر است، دانستن اهمیت این موضوع است؛ اینکه شما بدانید علت ضرورت تمیز کردن پرده زبرا چیست. در این رابطه باید گفت که اولا؛ چون مدل پرده زبرا به گونه ایست که دو پرده به صورت موازی به روی هم دیگر قرار می گیرند، یک فضایی بین آن ها ایجاد می شود که محل مناسبی برای تجمع گرد و غبار است و به همین خاطر نه تنها در نظافت این پرده ها باید نهایت دقت و توجه را داشت بلکه باید به فواصل زمانی خیلی کم آن ها را تمیز کرد.

دوما؛ لازمه زیبایی و درخشندگی این مدل پرده ها به این است که هیچ گرد و غبار و آلودگی روی آن ها نباشد؛ به خصوص اگر در فضاهایی مانند آشپزخانه نصب شده باشند که بیشتر از مکان های دیگر اقتضای کثیف شدن را دارند.

البته در مناطقی که آلاینده های هوا زیاد است و یا مکان هایی که کوچه ها و محل عبور و مرور هنوز آسفالت نشده و پنجره منازل رو به این قسمت ها باز می شود، اهمیت توجه به نظافت پرده ها بیشتر از همیشه می شود؛ زیرا این ذرات معلق و گرد و غبار ناشی از مسیر های خاکی به راحتی جذب پرده می شوند، به خصوص اگر جنس پرده از حریر و یا تور و ابریشم باشد که در این صورت چون هرچه پرده نازک تر باشد آلودگی بیشتری را به خود می کشد، تمیز کردن پرده از اهم مهمات در روند خانه داری و نظافت می شود.

نکات کلی و کلیدی در رابطه با طرز شستن پرده زبرا

نکات کلی و کلیدی در رابطه با طرز شستن پرده زبرا

نکات کلی و کلیدی در رابطه با طرز شستن پرده زبرا

حال که تا حدودی به اهمیت موضوع پی برده اید حتما بیشتر از پیش مشتاق و علاقه مند شده اید که صفر تا صد روش شستن پرده زبرا را بدانید تا بهتر بتوانید از پرده های خود نگهداری کنید و محافظ زیبایی منزل خود باشید.

در این بخش تلاش کرده ایم تا نکات مهم و اساسی که در رابطه با نحوه شستن پرده زبرا وجود دارد را با شما در میان بگذاریم.

در قدم اول خوب است بدانید که به طور کلی در شستن هر نوع پرده ای باید به این موضوع توجه کنید که جنس پرده شما حتی اگر ضخیم و با کیفیت هم باشد، باز هم نباید از روش های خشن برای شستن استفاده کنید؛ به طور مثال استفاده از مواد شوینده بسیار قوی و دارای آنزیم را هیچ وقت به شما پیشنهاد نمی کنیم. این مواد هر چقدر هم در تمیز و درخشان کردن پارچه خوب عمل کنند اما از عمر طبیعی آن ها کاسته و یک حالت کدری را به مرور به پارچه می دهد و نیز به هیچ عنوان از آب داغ برای شستشوی پرده استفاده نکنید. برای تسلط بیشتر بر این موضوع بروشور نحوه عملکرد و نگهداری از پرده را که حین خرید دریافت می کنید را مطالعه کنید( گاه این دستورالعمل به شکل برچسب بر روی خود کار ارائه می شود) و یا اگر خرید خود را از سایت مشهد پرده انجام داده اید برای مشاوره و کمک با مشاوران و متخصصان سایت مشهد پرده تماس بگیرید تا شما را به طور صحیح و کامل در این زمینه راهنمایی کنند.

در قدم دوم باید بدانید در پرده های زبرا به دو دلیل حتما نظافت هفتگی آن ها را رعایت کنید؛ یکی به این علت که گرد و غبار روی آن ها از جلوه گری شان کم می کند و دوم به این علت که در زمان شستشوی اساسی و عمیق که به همراه مواد شوینده است کمتر دچار زحمت مبی شوید و کمتر به سابیدن پرده می بپردازید.

 

زمان شستن پرده زبرا

شستن پرده زبرا معمولا به صورت هفتگی و ماهانه انجام می شود تا از آلودگی بیش از اندازه جلوگیری شود البته این موضوع به محیط شما نیز بستگی دارد اگر بیشتر در معرض گرد و غبار و آلودگی است باید سریع تر تمیزکاری را انجام دهید در غیر این صورت می توانید بازه های زمانی را برای تمیز کردن پرده افزایش دهید.

هر یک از محدوده زمانی هم نیاز به شیوه شستشوی متفاوتی دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد. سپس به شما 3 روش شستن پرده زبرا در منزل و نکات کلیدی شستشوی آن را خواهیم گفت.

شستن پرده زبرا به صورت هفتگی را می توانید از شامپو فرش یا بخارشوی بدون آن که پرده را در بیاورید در مکان ایستاده خود بشویید.

شستن پرده زبرا به صورت ماهانه یا فصلی را می توان از جای خودش در آورده و بر روی سطح صاف پهن کنید. سپس با مواد شوینده غیر اسیدی که به راحتی در آب حل می شود برای شستشو استفاده کنید. به کمک یک اسفنج نرم عمل شستن را به راحتی انجام دهید. بعد از شستن کاملا آبکشی کنید و برای خشک شدن پرده در فضای خوب و نورگیر به شکل صاف آویزان کنید و در انتها بعد از خشک شدن دوباره در جای خودش نصب کنید.

طریقه شستن پرده زبرا به طور تخصصی

طریقه شستن پرده زبرا به طور تخصصی

طریقه شستن پرده زبرا به طور تخصصی

برای شستن پرده زبرا به صورت تخصصی دو راه وجود دارد یکی؛ آنکه خود را از زحمت شستن پرده زبرا خلاص کنید و آن را به قالیشویی و متخصصان شستشو بسپارید و دیگر اینکه در خانه و با استفاه از روش هایی مطمئن به شستن اصولی آن بپردازید و اگر راه دوم را انتخاب کرده اید این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

برای  دانستن نحوه شستن پرده زبرا به طور تخصصی چه نکاتی حائز اهمیت است؟

نحوه شستن پرده زبرا

نحوه شستن پرده زبرا

شستن پرده زبرا در دو حالت انجام می پذیرد؛ یکی شستن آن به صورت هفتگی و سطحی ست و دیگری شستن پرده به صورت فصلی و ماهانه است که در این حالت شما از مواد شوینده استفاده می کنید و هیچ کدام از این دو حالت پیچیدگی خاصی ندارد که بخواهد شما را سردرگم کند.

روش شستشو مدل های مختلف پرده زبرا

مدل های مختلف پرده زبرا وجود دارند که نحوه شستشوی هر کدام با یکدیگر فرق دارند. هر کدام را جداگانه برایتان بازگو کردیم تا به راحتی در دسترس شما باشد.

پرده زبرا آلومینیومی یا وینیلی

شستشوی پرده زبرا آلومینیومی و وینیلی کار راحتی نیست و باید نکاتی را بدانید تا بتوانید به راحتی از چالش های پیش روی تان عبور کنید. ابتدای کار شما باید دست خود را روی دکمه ریلی پرده نگه داشته و به آرامی به سمت خود بکشید تا از پنجره دور کنید و سفت و محکم نگه دارید. برای تمیز کردن لابه لای این پرده از براش وکیوم می توانید استفاده کنید و به شکل حرکات بالا و پایین و چپ و راست می شود آلودگی های روی پرده را تمیز کنید.

پرده زبرا روزنه ای یا سلولی

پرده زبرا روزنه ای که بیشتر با نام پرده کندوی عسلی گفته می شود را راحت تر از پرده آلومینیومی می توان شست. شما می توانید به وسیله وکیوم، گرد و غبار را از روی پرده تمیز کنید و بعد از آن با یک اسفنج و محلول آب و مایع ظرفشویی می توانید کاملا پرده را شسته و تمیز کنید.

پردهای زبرا رومانی

پردهای رومانی هم یکی از پرطرفدارترین نوع پردهای زبرا است که برای شستشوی آن می توان از براش وکیوم استفاده کرد. با کمک پارچه نخی و محلول آب و مایع شستشو آلودگی های روی پرده را می توان تمیز کرد.

پرده زبرا حریر

پرده حریر به دلیل جنس ظریف و حساسی که دارد باید در شستشوی آن خیلی مراقب بود. موقع تمیز کردن پرده زبرا حریر باید از براش وکیوم با مکش پایین استفاده کنید. بعضی از پردهای حریر هم قابلیت شستشو دارند که به راحتی می توان آن ها را شست و اتو کشید و دوباره نصب کنید.

پرده زبرا رولر

شستشوی پرده زبرا رولر در مقایسه با بقیه پردها روند ساده تری دارد که تنها با یک اسفنج نرم و آب و محلول مایع شستشو می توان به راحتی پرده را تمیز کرد. حتی می توان پرده را جدا کرده در یک تشت آب خیسانده و محلول شوینده را اضافه کنید سپس کاملا بشویید بعد آبکشی نموده و آویزان کرده تا خشک شود.

پرده زبرا پنلی

پرده زبرا پنلی شستشوی راحتی دارند و معمولا در قسمت هایی که در و پنجره بزرگی دارند استفاده می شوند. شستشوی این نوع پرده با یک براش وکیوم ساده انجام می شود و به آرامی می توان روی پرده از قسمت بالا به پایین کشیده و به خوبی تمیز کرد.

روش شستن پرده زبرا به صورت هفتگی و سطحی

روش شستن پرده زبرا

روش شستن پرده زبرا

همان طور که گفتیم ابتدا باید آن ها را به صورت هفتگی گردگیری و تمیز کنید برای این منظور می توانید از یک دستمال نرم خشک استفاده کنید و پس از اینکه مطمئن شدید غبار روبی انجام شده، با استفاده از یک دستمال لطیف نمدار بر روی سطح پرده بکشید و توجه کنید که دستمال خیس و آغشته به آب نباشد تا لکه روی پرده ایجاد کند.

همچنین می توانید اگر میزان لکه ها کم و ناچیز است و لازم نیست دستمال بکشید، از جاروبرقی استفاده کنید، البته به شرط اینکه قدرت مکش آن را روی ضعیف ترین حالت ممکن بگذارید تا به الیاف پارچه آسیب وارد نشود. همچنین می توانید قبل از دستمال کشیدن این گرد گیری را با جاروبرقی انجام دهید. در پرده های چوبی همان دستمال نمدار کفایت می کند.

وسیله دیگری که می توانید از آن برای تمیز کردن پرده زبرا استفاده کنید این است که با استفاده ار دستگاه عالی بخارشور به راحتی پرده را که در جای خودش نصب است بشویید. اگر این راه را انتخاب کرده اید توجه داشته باشید که باید حرارت دستگاه بخارشور را کم باشد، پس ان را در حالت متوسط بگذارید و بسیار ملایم روی پرده از بالا تا پایین حرکت دهید که از این روش می توانید بعد از اینکه با دستمال نمدار بر روی پرده کشیده اید هم استفاده کنید.

پر واضح است که در این روش لازم نیست پرده را از جای خود برکنید و به راحتی در همان جایی که نصب است قابل تمیز کردن است.

نحوه تمیز کرده پرده زبرا با شامپو فرش

نحوه تمیز کردن پرده زبرا با شامپو فرش به صورت فصلی مناسب می باشد و نباید به صورت هفتگی این کار را تکرار کرد. شامپو فرش محلول بسیار تمیز کننده ای برای پرده زبرا می باشد و کاملا آلودگی ها را از بین می برد.

مراحل شستشوی پرده زبرا با شامپو فرش را به ساده ترین شکل ممکن به شرح زیر است:

  • ابتدا پرده را جدا کرده؛
  • پهن کردن پرده روی سطح صاف؛
  • محلول شامپو فرش رو روی پرده ریخته؛
  • با اسفنج نرم شامپو را کاملا روی پرده پخش کنید؛
  • اسفنج کشی کرده و کاملا تمیز می کنید؛
  • آبکشی کرده با آب ولرم ( نه آب داغ )؛
  • در مکان مناسبی آویزان کنید تا خشک شود سپس دوباره نصب کنید.

شستشوی پرده زبرا به صورت فصلی و ماهانه

برای شستن پرده زبرا به صورت ماهانه ابتدا باید بدانید که از مواد شوینده ساده مانند صابون و مایع لباسشویی و شامپو فرش می توانید استفاده کنید و دور مواد شوینده آنزیم دار، اسیدی و یا مواد شوینده با فرمولاسیون قوی در پاک کنندگی را خط بکشید تا بافت پارچه از بین نرود.

برای شستن پرده نیاز است تا آن را از رول و یا قاب در بیاورید که هم تسلط بیشتری بر روی آن داشته باشید و هم خطر افتادن پرده در اثر شل شدن پیچ آن که ممکن است حین تمیزکاری پرده رخ دهد شما را تهدید  نکند. پس از باز کردن پرده آن را روی یک سطح صاف مانند کف حیاط، پشت بام و یا کف حمام پهن کنید.

یک سطل از ترکیب آب و ماده شوینده مناسب را در کنار خورد قرار دهید و با کمک یک اسفنج نرم، اسکاچ و یا یک فرچه که آغشته به مواد شوینده می کنید آرام آرام بر روی سطح پرده بکشید و پس از اتمام این کار پرده را شستشو داده و به همان صورتی که روی پنجره نصب می شود یعنی به حالت صاف و بدون اینکه چروکی روی آن لیجاد شود آن را از جایی آویزان کنید تا کاملا خشک شود.

همین روش ساده را می توانید با شامپو فرش و یا مایع لباسشویی انجام دهید به این صورت که مقداری از شامپو فرش را با استفاده از اسفنج بر روی پرده بکشید و بعد از آن با آب نه چندان داغ پرده را آبکشی کنید و …

در شستشو با مابع لباسشویی ابتدا مقداری از مایع را با آب مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا حسابی کف کند و باقی روند تمیز کردن پرده را به همان شیوه ای که شرح دادیم انجام دهید.

لازم به ذکر است که در حالت شستشو بای فصلی با توجه به اینکه از مواد شوینده استفاده می کنید، اگر کف بر روی پرده بماند موجب لک شدن و زردی رنگ پرده می شود؛ بنابراین حین شستشو فشار اب را کمی بیشتر کنید تا پرده به خوبی آبکشی شود.

کلام اخر

در این مقاله تمام توضیحات مربوط به شستشوی پرده زبرا در انواع مختلف را شرح داده ایم.

روش های شستشوی پرده زبرا به صورت های متفاوت قابل اجرا است. نکات مهم قبل و بعد از شستشوی پرده زبرا که قابل اهمیت است را برای تان بازگو کردیم، در پایان چند نکته خیلی مهم را خواهیم گفت، تا دیگر سوال و نگرانی برای شما دوست عزیز پیش نخواهد آمد. مواد شوینده باید غیر اسیدی باشد.

برای غبارگیری در زمان های کوتاه که پیشنهاد داده ایم باید به سربرس جاروبرقی و شدت فشار آن دقت کنید.

برای شستشوی هفتگی پرده به طور ایستاده در جای نصب خود باید از پارچه یا اسفنج نرم و محلول ملایم استفاده کنید و دقت داشته باشید که خیس نشود چون با خیس شدن احتمال لک افتادن روی پرده وجود دارد.

با استفاده از بخارشویی، باید کاملا حواستان به فاصله بین پرده با بخارشوی باشد، که پرده خیس نشود.

شستشوی پرده زبرا در فضایی که سطح صاف باشد بهتر است که صورت گیرد.

آب مورد استفاده برای شستن باید ولرم باشد نه داغ.

خشک کردن پرده، باید به صورت ایستاده وصاف آویزان شود تا از شکل اصلی خود خارج نشود.

بعد از رعایت نکات گفته شده، شما رضایت کامل از نظافت و تمیزی پرده خود خواهید داشت.

 

نحوه شستشوی پرده زبرا در آپارتمان های کوچک چگونه است؟

علاوه بر روش های گفته شده، اگر در حمام وان دارید آن را پر آب کنید، محلول شوینده را در آن ریخته و مخلوط کنید تا کف کند، سپس پرده را در آن گذاشته و با اسفنج نرم عمل شستشوی روی سطح پرده را به خوبی انجام دهید.

 

امیدواریم مقاله شستشوی پردهای زبرا برای شما مفید باشد. در صورت هرگونه انتقاد یا پیشنهاد خوشحال می شویم در قسمت نظرات سایت با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *