عبارت ترکیب پرده زبرا و پارچه ساده شاید اگر برای اولین بار شنیده شود، به نظر برسد که کاری بیهوده و یا عجیب و غیر ممکن است. تصور اینکه با انتخاب یک مدل پرده تزئینی مثلا خرید پرده زبرا بخواهیم یک دکور جدید در منزل به وجود بیاوریم که با آنچه که امروزه بیشتر رواج دارد و به اصطلاح مد روز است کمی تفاوت دارد ممکن است کمی مشکل باشد، اما باید گفت این ایده ناب و جالب، بسیار بسیار هم کاربردی و عملی ست و نه تنها نمایی شیک و مدرن از منزل شما ارائه می دهد؛ بلکه از آنجایی که با یک مدل پرده ساده ترکیب شده است یک جلوه خاص و منحصر به فرد به فضای منزل شما می دهد.

در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا شما را با زوایای مثبت این ایده ناب آشنا کنیم.

چرا ترکیب پرده زبرا و پارچه ساده یک ایده مناسب برای دکور منزل شماست؟

اولا شاید میزان نورگیری منزل شما آن قدر زیاد باشد که به هر روش ممکن دوست دارید از میزان نور ورودی آن کم کنید، ولی حاضر نیستید از پرده های با پارچه های بسیار ضخیم استفاده کنید؛ زیرا خوب می دانید که یکی از المان های زیبایی و چشم نواز شدن خانه درخشندگی نور خورشید است که روزانه به داخل خانه می تابد و شما با این کار تیشه به ریشه جلوه گری منزل خود زده اید و به کلی خانه خود را از ورود نور طبیعی محروم ساخته اید و درست به همین دلیل است که در به در به دنبال یک راه چاره اساسی برای حل این چالش به وجود آمده هستید؛ بنابراین ایده ترکیب پرده زبرا و پارچه ساده می تواند برای شما در حکم یک راه نجات باشد؛ زیرا با این کار می توانید یک کنترل تقریبا صد در صدی بر میزان نور ورودی داشته باشید

دوما شاید آنقدر در منزل خود پرده های ساده و زیبا دارید که حیف تان می آید آن ها را با تمام ظرافت و قشنگی که دارد به یکباره کنار بگذارید و دوست دارید حتما حتی شده برای مدتی از آن ها بهره ببرید، اما نمی دانید برای کجا و چه قسمتی ؟ و حالا شنیدن ایده ترکیب پرده زبرا و پارچه ساده، شما را به این فکر فرو برده که ممکن است به آرزوی دیرینه تان برسید و بلاخره این پرده های ساده و دوست داشتنی خود را هم سر دست کنید و به کار ببرید.

سوما شاید شما از آن دسته افراد پر جنب و جوش و سرزنده ای باشید که همیشه به دنبال یک راه جدید برای نو کردن منزل خود هستید و دوست ندارید از قوانین طبیعی و معمولی که سایر مردم بر اساس آن عمل می کنند پیروی کنید و به خاطر همین ویژگی، به شدت علاقه دارید در دکوراسیون منزل خود هر از چند گاهی تغییراتی ایجاد کنید که تازه و بدیع باشد تا علاوه بر اینکه حس شوق و نشاط را در شما زنده نگه دارد، بتواند از پرده هایی که دیگر تقریبا کاربردی ندارد و کاملا سنتی ست یک ترکیب کاملا مدرن و جالب بسازد. در واقع شما با ترکیب پرده زبرا و پارچه ساده می توانید تلفیقی از کلاسیک و مدرنیته را به نمایش بگذارید، خصوصا اگر پرده زبرایی که انتخاب می کنید از نوع برقی باشد.

آموزش ترکیب پرده زبرا با پرده ساده

آموزش ترکیب پرده زبرا با پرده ساده

آموزش ترکیب پرده زبرا با پرده ساده

شما برای اینکه بتوانید پرده زبرا را با پرده پارچه‌ای ترکیب کنید به گونه ای که یک ساختار منسجم و هماهنگ خلق شود و نگاه تمام ناظرین را به خود جلب کند، باید به یکسری ریزنکات اساسی که در ذیل به آن ها اشاره شده است توجه کنید:

1)    حین ترکیب پرده زبرا با پره ساده این نکته را در نظر بگیرید که هارمونی و     تعادل رنگی ، طرحی و …بسیار مهم است، مثلا اگر پرده زبرای شما طرحدار و به رنگ روشن است، پرده ساده خود را یا نزدیک به رنگ طرح های چاپ شده روی زبرا تهیه کنید و یا اینکه از میان رنگ های روشن یک رنگ را بر گزینید که با رنگ دیوار هم ست باشد، چون به هر حال دارید همزمان از دو مدل پرده استفاده می کنید که برای بیشتر هماهنگ شدن این دو باید حداقل قوانین دنیای رنگ را در حد مبتدی بدانید.

2)    عمق پنجره هر چه بیشتر باشد انتخاب پرده ترکیبی زبرا بسیار دلنشین تر است؛ به این صورت که پرده زبرا را دقیقا و هم اندازه ابعاد پنجره در نظر می گیرید و آن را داخل پنجره نصب می کنید و در بیرون قاب پنجره پرده ساده ای که می خواهید نصب کنید را بسیار بالا تر از قد خود پنجره می توانید نصب کنید و حتی می توانید یک پرده ساده سرتاسری از سقف تا زمین برای آن در نظر بگیرید که در این صورت یک پنجره کاملا شیک و مدن را خواهید داشت.

3)    اینکه طرح و مدل پرده زبرای شما چگونه باشد کاملا مربوط به سلیقه شخصی شماست و شما می توانید حتی برای این منظور از پرده رومن، شید و … استفاده کنید، پس در این مورد دخالتی در انتخاب شما نمی کنیم و به سلیقه شما احترام می گذاریم، اما از آنجا که قرار است بر روی پرده تزیینی خود مثلا زبرا یک مدل پرده ساده نصب کنید، ممکن است این تفکر اشتباه در ذهن شما شکل بگیرد که پس می شود از میان انواع پرده های زبرا با کیفیت های مختلف، ارزان ترین آن را انتخاب کنید چون در هر حال دیگر لازم نیست خود پرده زبرا به تنهایی بار تنظیم نور را به دوش بکشد. اما باید گفت جنس پرده زبرا هر چه بی کیفیت تر باشد بافت شل تری دارد و در برابر نور مقاوم نیست و چون از سمت بیرون اولین پرده ای ست که در برابر تابش مستقیم نور خورشید است به زودی بافت های آن سست می شود و از بین می رود و شما مجبورید با صرف هزینه مجدد و حتی بیشتر از قبل اقدام به خرید یک پرده زبرای دیگر کنید؛ بنابراین از همین ابتدا به دنبال یک پرده زبرا با کیفیت خوب و با دوام باشید تا از صرف هزینه های اضافه محوله در امان بمانید.

4)    یک نگاه 360 درجه به تمام اتاق و یا سالنی که می خواهید این ایده را در آن اجرا کنید بیندازید و سعی کنید تمام ریز جزئیات را از نظر بگذرانید. بعد از انجام این کار آن ترکیبی که فکر می کنید بیشترین نما و مناسبت را دارد در اتاق اجرا کنید. شما در واقع با از نظر گذراندن تمام زوایای اتاق، از رنگ های به کار رفته در دکوراسیون و نحوه چینش هر چیز الهام گرفته اید و حالا با یک تسلط کامل می توانید تصمیم بگیرید که از چه رنگ پرده ساده و چه مدل پرده زبرا می توانید استفاده کنید.

5)    قفل ذهن خود را باز کنید. شما برای انتخاب رنگ پرده ساده و زبرا لازم نیست به اطلاعات قدیمی خود رجوع کنید. کمی ذهن خود را آزاد بگذارید تا خودش یک ترکیب زیبا را به شما نشان بدهد. مثلا همیشه هماهنگی در تنالیته رنگی ایده مناسبی نیست، شاید به اتاق و یا سالن منزل شما دو پرده با دو یا سه رنگ کاملا متضاد بیاید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که در اغلب موارد ابعاد اتاق یا پذیرایی در اجرا کردن ایده تضاد رنگی نقش دارد؛ چرا که اگر شما در منزل با کمبود جا مواجه هستید، بیشتر باید به سراغ رنگ های هم تن و نزدیک به هم بروید.

6)    همه انواع پرده های کرکره ای را می شود با پرده های ساده ترکیب کرد و این قابلیتی ست که شامل هر پرده ای نمی شود.

7)    تزئینات و متعلقات ریز و کوچک پرده را دست کم نگیرید. گاهی یک دستگیره و یا یک بند جالب برای جمع کردن پرده آنچنان زیبایی به فضای منزل شما می دهد که با گران قیمت ترین پرده ها نمی توانید این جلوه گری و دلنشینی را ایجاد کنید. مثلا برخی افراد برای جمع کردن پرده از انواع و اقسام بندهای فانتزی و عروسکی، سنتی و قدیمی و یا هر مدل دیگری بهره می گیرند که خودش به تنهایی برای به نمایش گذاشتن زیبایی پرده و اتاق  شما کافی ست.

8)    یکی از مدل هایی که امروزه هم بسیار از آن استقبال شده است  و در سالن های غذاخوری یا همان رستوران ها، فضاهای اداری، سالن های زیبایی و حتی در دکوراسیون برخی از برنامه های تلویزیونی استفاده می شود، ترکیب پرده زبرا با پرده های ساده پانچ است که مطمئنا نمونه آن ها را بارها در اطراف خود دیده اید. شما هم می توانید از این مدل ترکیب پرده استفاده کنید و البته فراموش نکنید که یک ایده را به کرات در فضاهای مختلف منزل اجرا نکنید و حتی الامکان برای هر فضا مدل خاص خودش را در نظر بگیرید تا دچار یکنواختی و بی حوصلگی نشوید.

کلام آخر

در این مقاله سعی شد تا شما را با یک مدل پرده جدید آشنا کنیم که از ترکیب پرده زبرا و پارچه ساده حاصل می شد. امیدواریم در این روزهای پایانی سال که دغدغه خرید لوازم منزل از جمله پرده را دارید ، این مقاله کمک و راهنمای خوبی برای شما بوده باشد. سایت مشهد پرده از شما بابت همراهی و نیز مشاهده و بازدید سایت سپاس گزار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *