شباهت هایی بین پردهای شید و زبرا وجود دارد که باعث شده است افراد زیادی در انتخاب و خرید پرده زبرا و پرده شید دچار تردید و سردرگمی شوند؛ به همین دلیل بر آن شدیم تا در این مقاله به مقایسه بین این دو پرده بپردازیم و با بیان تفاوت شید و زبرا شما را از این ابهام در آوریم.

تفاوت شید و زبرا از نظر کاربرد

تفاوت شید و زبرا از نظر کاربرد

تفاوت شید و زبرا از نظر کاربرد

آنچه از تمام پردها فارغ از مدل، طرح، رنگ و… انتظار می رود این است که برای تنظیم نور، حفظ حریم خصوصی و زینت بخشی ایده آل باشند که این مساله در هر مدل پرده ای تا حدودی رعایت شده است، اما در برخی از پردها روی بعضی ویژگی ها بیشتر تمرکز می شود؛ مثلا به یک پرده فقط از جنبه تزیینی توجه می شود، مانند پردهای والان دار و سلطنتی و به یک مدل پرده دیگر از جنبه ی نورگیری آن نگاه می شود، مانند پردهای توری و حریر و … .

اما نکته ای وجود دارد و آن این است که غالبا از این مدل پردها که فقط به یک جنبه از نیاز مشتری توجه کرده اند، نمی توان استفاده حداکثری برد و به عبارتی دیگر محدودیت استفاده دارند؛ مثلا پردهای زینتی و سلطنتی را نمی شود در اتاق خواب و یا در آشپزخانه به کار برد، بلکه تنها جایی که می شود از آن استفاده کرد در سالن پذیرایی ست، آن هم با رعایت تمام نکات زیبایی شناختی و مراقبت های فراوان جهت پیشگیری از آسیب دیدن پرده؛ چرا که این پرده ها علی رغم محدودیت در استفاده قیمت بالایی دارند و نمی توان در نگهداری از آن ها سهل انگاری کرد، هرچند در مورد مراقبت و نگهداری هیچ مدل پرده ای نباید سهل انگاری کرد، اما منظور ما در اینجا آن دقت بیش از حد در نگهداری از پرده است که فرد را گاه به مشقت می اندازد تا جایی که یادش می رود از زیبایی پرده و منزل خود لذت ببرد که این مدل پردهایی که ذکر کردیم نیازمند همین دقت و توجه زیادی ست.

خبر خوب این است که دو پرده شید و زبرا جزو آن دسته پردهای مدرن و جدیدی هستند که به دلیل ویژگی های خاصی که دارند، در مکان های زیادی قابل استفاده هستند و هر دو جزو پردهای بسیار محبوب به شمار می روند، اما برای اینکه بدانید از بین این دو کدام مناسب سلیقه و هماهنگ با محیط پیرامون شماست و بیشتر انتظارات شما را که از یک پرده خوب دارید برآورده می کند، خوب است در ادامه با ما باشید.

تفاوت شید و زبرا در مدل و کارکرد

تفاوت شید و زبرا در مدل و کارکرد

تفاوت شید و زبرا در مدل و کارکرد

شید(shade) یک لغت انگلیسی و به معنای سایه است، اما در پردها به آن مدل های کرکره ای یا بالا رونده ای گفته می شود که یک صفحه‌ی نرم و بافت سبک دارد و معمولا جنس آن ها موادی مانند پنبه، کتان، پلی استر و پارچه است. پرده شید از یک لایه پارچه ساده یا طرحدار تشکیل می شود که دور یک محور می چرخد.

اما در مقابل، پرده زبرا (zebra) که در لغت به معنای گورخر است، به آن مدل پردهایی گفته می شود که از دو لایه پارچه و تور یا چوب تشکیل می شود و به صورت افقی و لایه لایه نور را از طریق آن لایه شفاف وارد اتاق یا سالن می کند و با لایه دیگر که از جنس چوب یا پارچه است جلوی ورود نور حورشید گرفته می شود و همین دو لایه بودن پرده زبرا باعث شده است تا اصلی ترین و بارزترین تفاوت شید و زبرا در نحوه تنظیم کردن نور و ایجاد سایه روشن و ایجاد تعادل بین آفتاب و سایه باشد.

مهم ترین قابلیت پردهای زبرا توانایی آن ها در تنظیم نور ورودی تا پنجاه درصد است، همچنین می تواند حالت سایه روشن ایجاد کند و بدون اینکه کاملا به طرف بالا جمع شود می تواند نور کامل روز را وارد اتاق کند، اما پردهای شید گزینه سایه روشن ندارد و برای اینکه بتوانید از نور کامل روز استفاده کنید باید آن را کاملا به سمت بالا جمع کنید.

پرده شید یا زبرا کدام بهتر است؟

پرده شید یا زبرا کدام بهتر است؟

پرده شید یا زبرا کدام بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال باید یک به یک، شباهت و تفاوت شید و زبرا را در نظر آورد. از دیگر عواملی که سبب تقاوت شید و زبرا شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پردهای شید نسبت به پردهای زبرا ساده تر هستند که یکی از علل ارزان تر بودن پردهای شید نیز همین است.
  • طرح های به کار رفته در پرده شید تخصصی تر هستند.
  • پردهای زبرا نسبت به پردهای شید از تنوع رنگی و طرحی بیشتری برخوردار هستند.

به طور کلی تفاوت شید و زبرا بسیار کمتر از شباهت این دو پرده است؛ زیرا هر دو مدل بسیار مدرن و چشم نواز هستند و در نصب و شست و شو بسیار آسان هستند و در هر مکانی از ساختمان های اداری گرفته تا مسکونی امکان نصب دارند و بسیار از نظر قیمت هم به صرفه هستند و می توان تصویر مورد علاقه، آرم و لوگوی محل کار و … را به راحتی روی هر دو مدل پارچه چاپ کرد، اما در یک کلام می توان گفت چنین به نظر می رسد که قابلیت های پرده زبرا بیشتر است و البته انتخاب نهایی با شماست که ببینید کدام مدل پرده برای مکان مورد نظر شما مناسب است.

مدل زبرا پذیرایی

مدل زبرا پذیرایی

مدل زبرا پذیرایی

در این بخش به ویژگی های پرده زبرا و علت اینکه چرا پرده زبرا برای پذیرایی مناسب است، می پردازیم.

پرده زبرا در تنظیم نور ورودی فوق العاده عمل می کند و لازم نیست که حتما پرده را کاملا جمع یا کاملا باز کنید تا نور ورودی را تنظیم کنید.

به دلیل تنوع رنگ و طرحی که در پرده کرکره ای زبرا وجود دارد، به راحتی با دکوراسیون پذیرایی هماهنگ می شود و یک هارمونی خاصی به اتاق یا سالن پذیرایی می بخشد. و از این نظر دست شما کاملا باز است؛ مثلا می توان رنگ آن را با رگه های روی کوسن ها یا دسته های مبل ست کرد و یا اگر دکوراسیون شلوغی دارید می توانید بری زیباتر شدن آن از پرده زبرای ساده و بدون طرح استفاده کنید. در این مقاله چند مدل از جدیدترین پردهای زبرا آشپزخانه را برای شما تهیه کرده ایم.

برخی دیگر از مزایای استفاده از پرده زبرا برای سالن پذیرایی در زیر آمده است؛

  • به راحتی نصب و باز می شود.
  • با هر ابعاد و اندازه پنجره ای پرده زبرا وجود دارد.
  • تنطیم نور بدون نیاز به کنار زدن پرده
  • می توان در صورت تمایل حالت آن را از دستی به کنترلی تغییر داد.
  • با جاروبرقی و بخارشو به راحتی تمیز می شود.
  • امکان تلفیق کردن با دیگر پردها و نصب با والان را دارد.

مدل زبرا آشپزخانه

مدل زبرا آشپزخانه

مدل زبرا آشپزخانه

پردهای زبرا به دلیل کیفیت در جنس، بسیار در برابر تابش نور خورشید مقاوم است و به راحتی از بین نمی رود و کهنه نمی شود. همچنین به دلیل سهولت در شستشو بسیار برای فضای آشپزخانه ها که با روغن و چربی و لک شدن های مکرر سروکار دارد مناسب است.

مزایای استفاده از مدل شید پذیرایی

مزایای استفاده از مدل شید پذیرایی

مزایای استفاده از مدل شید پذیرایی

پردهای مدل شید ساده و یکپارچه دارند و معمولا جنس پارچه ای که برای این پردها به کار می ورد انواع پلی‌استر و پارچه های ضد گرد و غبار است.

می توانید به ابعاد گوناگون آن ها را سفارش دهید و برای پنجره سالن پذیرایی استفاده کنید. این مدل پردها از سری پردهای جدید و مدرن است اما می تواند به راحتی با دیگر سبک ها و مدل ها مانند مدل های پلیسه ای و سنتی تلفیق شود.

سایر مزایای استفاده از مدل شید پذیرایی

  • اگر از نوع پردهای پشت فوم دار استفاده کنید، به طور نسبتا کامل از ورود نور به داخل جلوگیری کرده اید.
  • مدل شید با ضخامت های متنوع وجود دارد که هرچه ضخیم تر باشد بیشتر مانع اتلاف انرژی در فصل سرما می شود.
  • بسیار سریع و آسان نصب می شود.
  • از دوام و عمر بالایی برخوردا است.
  • به راحتی قابل شستشو می باشد.

مدل شید آشپزخانه

مدل شید آشپزخانه

مدل شید آشپزخانه

مدل های بسیار متنوعی برای پرده آشپزخانه وجود دارد که هر کدام بنابه شرایط اقتصادی، سبک دکوراسیون محیط و شرایط جوی و میزان نورگیری منزل شما متفاوت اند. از میان این مدل های مختلف مدل پرده شید برای آشپزخانه می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

پرده شید از محبوب ترین پردهای بازار است که بسیار بر زیبایی محیط تاثیر می گذارد. اگر دوست دارید هم زمان زیبایی و به صرفه بودن در هزینه و قیمت پرده را داشته باشید از پرده شید غافل نشوید. شما می توانید با صرف کمترین هزینه ممکن، یک پرده زیبا و چشم نواز برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. این پردها نگهداری آسانی دارد و بهترین پرده به خصوص برای آشپزخانه هاست.

قیمت شید متری

قیمت شید متری

قیمت شید متری

برای اینکه بدانید پرده متناسب با فاکتورهای شما چه قیمتی خواهد داشت، باید پارامترهای مختلفی که در این زمینه نقش دارد را در نظر بگیرید.

عواملی از جمله ابعاد پنجره، مدل پارچه پرده شید، دستی یا کنترلی بودن پرده و … روی قیمت این پرده تاثیر گذار است.

شما در سایت مشهد پرده به راحتی می توانید به تصاویر انواع جدیدترین مدل پردهای پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب دسترسی پیدا کنید و م طرح و مدل مورد نظر خود را سفارش دید و باقس کار را به متخصصین مشهد پرده بسپرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *