آنچه میخوانید: (چه پردهایی برای پذیرایی خوب است؟)

  • آیا لازم است بدانیم چه پردهایی برای پذیرایی خوب است؟
  • چند نکته کلیدی قبل از خرید پرده پذیرایی
  • جدیدی ترین پردهای پذیرایی
  • مدل پردهای کوتاه و جدید پذیرایی
  • قیمت پردهای پذیرایی

آیا لازم است بدانم چه پردهایی برای پذیرایی خوب است؟

آیا لازم است بدانم چه پردهایی برای پذیرایی خوب است؟

آیا لازم است بدانم چه پردهایی برای پذیرایی خوب است؟

برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید این موضوع را برای خودتان روشن گنید که تا چه حد به زیبایی و جلوه گری منزل خود اهمیت می دهید و ظاهر جذاب و زیبای خانه خود را تا چه اندازه در کیفیت تعاملات اجتماعی، آرامش و گرمی بخشی به فضای خانه، تقویت حس اعتماد به نفس، ترجیح دادن خانه به دیگر فضاها و … موثر می دانید؟

اگر برای شما این موارد ذکر شده از اهم مهمات است، پس باید بگوییم لازم و ضروری ست که تا پایان مقاله با ما باشید و بدانید که چه پردهایی برای پذیرایی خوب است. زیرا پردها یکی از اساسی ترین المان هایی ست که در زیبا سازی خانه و ابهت بخشیدن به آن تاثیر شگرفی دارد و با انتخاب یک پرده مناسب و ایده ال می توانید به راحتی جو و فضای یک منزل را عوض کنید و آن را از فضایی بدون روح و سرد به یک فضایی کاملا پرتکاپو و دلنشین تبدیل کنید.

مادر این مقاله بنا داریم ریز نکاتی که شاید کمتر کسی حین خرید پرده به آن توجه می کند را با شما درمیان بگذاریم تا مثلا در هنگام خرید پرده زبرا و خرید پرده پانچ و یا هر مدل پرده ای که مد نظر شماست با موجی از افکار مغشوش و سردرگمی همراه نباشید و بدانید که دقیقا به دنبال چه مدل پردهایی برای پذیرایی، اتاق خواب و … هستید.

چند نکته کلیدی قبل از خرید پرده پذیرایی

چند نکته کلیدی قبل از خرید پرده پذیرایی

چند نکته کلیدی قبل از خرید پرده پذیرایی

قواعد و اصولی هستند که در نظر گرفتن آن ها به اینکه بدانید چه پردهایی برای پذیرایی خوب است به شما کمک می کند که می توانید از برخی از  آن ها برای دیگر فضاهای منزل نیز استفاده کنید:

  • متراژ منزل در انتخاب نوع و مدل پرده تاثرگذار است: اگر فضای منزل شما کوچک است باید این مساله را حین خرید پرده مناسب در نظر بگیرید. غالبا برای منازلی با فضای کوچک از پردهای ساده و یا کم طرح، روشن و بدون هرگونه آویز و والان و دستک و … استفاد می کنند. برای این مدل خانه ها پیشنهاد ما خرید پرده زبرا و یا  پرده پانچ است؛ زیرا این دو مدل پرده جزو ساده ترین پردهای بازار هستند که علی رغم سادگی ای که دارند، یک زیبایی منحصر به فرد در فضای منزل ایجاد می کنند. همچنین در پردهای زبرا که به شکل عمودی طراحی شده اند، علاوه بر اینکه فضای کمتری اشغال می کند، باعث بزرگ و دلباز نشان دادن خانه می شود. اگر میخواهید از پردهای پانچ برای بزرگ و دلباز نشان دادن استفاده کنید، بهتر است از پرده سراسری که از سقف تا کف را پوشش می دهد استفاده کنید. پردهای حریر هم به سبب نورگیری عالی برای این منظور مناسب است، اما باید بدانید که این پردها از ضخامت کافی برخوردار نیستند و از بیرون کمی دید دارند. گفتنی ست که برای این فضاها به سراغ پردهای ضخیم و تیره رنگ مانند پرهای مخمل نروید.
  • رنگ دیوار، مبل و فرش از مهم ترین عواملی ست که در رنگ پرده و طرح آن تاثیر می گذارد؛ سعی کنید سبک پرده پذیرایی و چوب پرده با دکوراسیون خانه و خصوصا با این سه فاکتور اصلی هماهنگی داشته باشد مثلا اگر فرش منزل شما طرحی پرنقش و نگار دارد، پردهای ساده و خلوت برای سالن شما مناسب است و یک هارمونی بین این ها برقرار می شود، همچنین حتما لازم نیست که رنگ و مدل پرده سالن پذیرایی با مبلمان یکی باشد ولی در بهترین حالت معمولا این دو را در یک طیف رنگی و یا رنگ هایی که مکمل هم هستند انتخاب میکنند تا انسجام و یکپارچگی فضای سالن پذیرایی حفظ شود. همچنین پرده را همرنگ دیوار انتخاب نکنید؛ زیرا پرده باید به اصطلاح خودش را بکند و جذابیت بصری داشته باشد که همرنگ بودن با دیوار این امکان را از پرده می گیرد. برای حل این مساله می توانید حداقل از طیف های تیره و روشن همان رنگ استفاده کنید.
  • سبک دکوراسیون منزل شما باید با مدل پرده همخوانی داشته باشد: مثلا برای منازلی که به سبک مدرن چیده شده اند استفاده از پردهای ساده تر و بدون والان پیشنهاد می شود. توجه کنید که پردهای سلطنتی و یا اسپرت برای این نوع سبک توی ذوق می زند، حال هر چقدر که میخواهد این پردها گران قیمت و زیبا باشد!!
  • اندازه پرده را درست محاسبه کنید؛ از اشتباهات رایج در هنگام خرید پرده اتاق پذیرایی، اندازه‌گیری غلط قد و عرض پرده است. دقت کنید که یک قانون کلی در این رابطه وجود دارد، اینکه پرده‌ها باید حداقل 15 سانتیمتر بالاتر از قاب پنجره و حدود 10 تا 20 سانتیمتر از دو طرف پنجره بیشتر باشد. همچنین پرده کمی بلندتر که لبه آن به کف زمین بخورد به شیک شدن پذیرایی اضافه می کند و این مساله در پردهای سالن پذیرایی بسیار مهم است.
  • رنگ پرده مستقیما در نورگیری و جو منزل تاثیر دارد: مثلا از جمله پرکاربرد ترین رنگ ها می توان به این موارد اشاره کرد، رنگ قرمز پرشوری و تکاپو را به دنبال دارد، یا رنگ فهوه ای روشن یک جدیت و رسمی بودن خاصی را القا می کند به خصوص اگر با رنگ های طلایی و مشکی ترکیب شود به گرم شدن جو خانه کمک می کند، رنگ نارنجی جزو شادترین رنگ هاست و برای مخاطب خود شادی و سرزندگی را تداعی می کند، رنگ آبی یا آبی فیروزه ای که جزو رنگ های سرد به شمار می رود بیشتر برای منازلی که در نواحی با آب و هوای گرم و خشک هستند مناسب است و باعث می شود حس خنکی، سرما و تازگی زیر پوست افراد نفوذ کند و گرما و حرارت بیرون از منزل را برای مدتی از یادشان ببرد و در آخر رنگ بنفش دوست داشتنی که یک حس شکوه و جبروت به همراه خود دارد و با رگه های طلایی و نقره ای زیبایی آن دو چندان می شود نیز برای افرادی که دوست دارند منزل خود را به صورت سلطنتی و باشکوه بچینند بسیار مناسب است.
  • جنس پرده سالن پذیرایی با دیگر پردها فرق دارد؛ غالبا برای پردهای سالن پذیرایی از پردهایی که سنگین و به قولی اشرافی هستند استفاده می شود، اما قاعده کلی این است که پردهای باوقار و دلنشین برای سالن پذیرایی به کار رود تا تداعی گر فضای پذیرایی باشد و حس اتاق خواب و یا آشپزخانه را القا نکند.

جدید ترین پردهای پذیرایی

جدید ترین پردهای پذیرایی

جدید ترین پردهای پذیرایی

در این بخش به معرفی جدید ترین پردهای پذیرایی می پردازیم تا از میان آن ها این موضوع که چه پردهایی برای پذیرایی خوب است را دریابیم.

پردهای پانچ

پردهای پانچ

پردهای پانچ

این مدل پردها جزو پرفروش ترین و زیباترین پردهای بازار است که از لحاظ قیمت نیز کاملا به صرفه است و شامل پرده پانچ چاپی، پانچ هازان، پانچ طرحدار، پانچ ساده، پانچ فانتزی و سنتی و … می شود.

پردهای زبرا

این مدل پردها که از ترکیب پردهای کرکره ای و شید ساخته شده اند بسیار متنوع بوده و با جدیدترین سلایق و سبک های دکوراسیون همخوانی دارد.

پرده لودراپه

مهم ترین ویژگی های این نوع پرده های کرکره ای کنترل آسان میزان نوری ست که وارد پذیرایی می کند.

پرده شیدرول

یک لایه ی ساده برای ایجاد سایه است. طرح ها و مدل های مختلفی دارد و در دو مدل نازک و ضخیم هستند.

پرده سلطنتی

پرده سلطنتی

پرده سلطنتی

از جدیدترین مدل های پرده پذیرایی مدل‌های سلطنتی هستند که برای دکوراسیون مدرن و سلطنتی مناسب اند. این مدل پردها معمولا همیشه با والان همراهند و جنس آن ها غالبا از ابریشم گران قیمت، مخمل و حریر است که برای منازل بسیار وسیع و تشریفاتی گزینه ای ایده آل است.

پرده پذیرایی با طرح هندسی

این گونه پرده‌ها هم زرق و برق خود را دارد و هم می تواند به راحتی با فضای سالن هماهنگ شوند مثلا با کوسن و رنگ دسته های مبل و … .

مدل پردهای جدید والان یک طرفه

مدل پردهای جدید والان یک طرفه

مدل پردهای جدید والان یک طرفه

این مدل پردها معمولا برای منازلی استفاده می شود که یک طرف پنجره شومینه وجود دارد و در طرف دیگر دیوار است و برای امنیت بیشتر و پیشگیری از حریق مناسب است، ضمن اینکه جلوه خاصی به سالن می دهد.

مدل پردهای کوتاه و جدید پذیرایی

این مدل پردها برای منازلی که پنجره آن ها بالای شوفاژ قرار دارد مناسب است، ضمن اینکه خود این کوتاهی پرده هم یک نوع ابتکار و نوآوری در طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی به شمار می رود و بسیار جمع و جور است و یک حالت فانتزی و عروسکی به سالن می دهد و جزو جدیدتریم پردهای پذیرایی به شمار می ورد.

قیمت پردهای پذیرایی

قیمت پردهای پذیرایی

قیمت پردهای پذیرایی

در تعیین قیمت خرید پرده پذیرایی چند فاکتور نقش دارد؛ مانند اندازه پرده، جنس پرده، الحاقات پرده( نظیر کتیبه، شرابه، والان و…) طرح و رنگ پرده، یراق مورد نیاز  و هزینه‌ی نصب و اجرای آن؛ مثلا پردهای کتان و نخی با مدل پانچ ارزان تر از سایر مدل پردها و جنس ها هستن و …

شما در سایت مشهد پرده می توانید به تمام مدل های پرده مناسب پذیرایی دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *