پرده پانچ برای اتاق خواب، پرده پانچ برای سالن پذیرایی، پرده پانج برای محل کار، پرده پانچ برای…و در آخر پرده پانچ برای همه‌جا.

این پرده های محبوب به‌ قدری این روزها طرفدار پیدا کرده‌ است که همه دوست دارند بدانند آیا می‌شود از انواع مدل های مختلف پرده پانچ برای هر مکانی استفاده کنند و یا خیر. به‌ همین خاطر ما این مقاله را آماده کردیم تا پاسخ ‌گوی شما عزیزان در مورد این مسئله باشیم.

خبر خوش این است که بله، یکی از ویژگی‌ هایی که این پرده ‌ها را تا این درجه جذاب و پرفروش کرده ‌است و افراد زیادی را ترغیب کرده تا در خرید پرده پانچ از یکدیگر سبقت بگیرند، همین دارا بودن قابلیت نصب در همه مکان‌ها است. با وجود این مدل پرده ها دیگر محدودیتی در کار نیست؛ زیرا تنوع در رنگ و مدل و طرح های آن بی‌نهایت است، پس چرا مکان‌های نصب آن بی‌نهایت نباشد؟

شما می توانید از پرده پانچ برای اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه و … استفاده کنید و در عین حال هیچ شباهتی هم میان آن ها احساس نکنید به علت تنوع در رنگ و طرح و …که در آن ها وجود دارد.

بنابراین اگر هنوز شک دارید که چه پرده‌ای را برای منزل خود تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تردید به خودتان راه ندهید و هرچه سریع‌تر برای خرید پرده پانج اقدام کنید.

 پرده پانچ بهترین پرده برای اتاق خواب

بهترین پرده برای اتاق خواب

بهترین پرده برای اتاق خواب

شاید حدودا پنج دقیقه طول بکشد تا شما را قانع کنیم که پرده پانچ برای اتاق خواب، بهترین انتخابی ست که می توانید داشته باشید. می پرسید چطوری؟ با ما همراه باشید و تا پایان این مقاله را بخوانید.

به‌نظر شما بهترین پرده برای اطاق خواب چه مشخصات و ویژگی هایی باید داشته باشد؟

آیا باید سبک باشد؟

آیا باید ساده باشد؟

آسان نصب شود راحت باز شود؟

در برابر شست و شو و تابش نور آفتاب مقاوم باشد؟

فضای اتاق‌ خواب را جذاب و دل‌نشین کند؟

اگر سوالات بالا بخشی از معیارهایی است که برای انتخاب پرده مناسب اتاق‌ خواب خود در نظر گرفته‌اید، به شما تبریک می گوییم، چون ملاک‌های بسیار زیرکانه‌ای برای خرید یک پرده مناسب هستند و خوب است بدانید که انواع پرده پانچ برای اتاق خواب طراحی شده است که تمام این ویژگی ها را دارد و ضمنا علاوه‌ بر اینکه همه مشخصات یک پرده خوب را یک‌جا داراست، از نظر هزینه هم بسیار مناسب است؛ چون پارچه کمتری برای دوخت آن ها استفاده می شود که این تفاوت قیمت در انواع مختلف پرده پانچ برای اتاق خواب، بیشتر هم به چشم می آید. زیرا برای اتاق خواب معمولا مدل های ساده تر را انتخاب می کنند که روی قیمت آن تاثیر دارد و آن را ارزان تر می کند.

 ویژگی‌های پرده اتاق‌خواب

 ویژگی‌های پرده اتاق‌خواب

ویژگی‌های پرده اتاق‌خواب

ملاک هایی که برای انتخاب پرده اتاق خواب در نظر گرفته اید و ما در بالا ذکر کردیم کاربردی هستند، اما کافی نیستند و اگر می‌خواهید به‌طور دقیق، بسیار موشکافانه و ظریف ویژگی‌ های یک پرده مناسب برای اتاق ‌خواب را بدانید تا یک انتخاب حرفه‌ای داشته باشید، این قسمت را از دست ندهید.

یک پرده خوب برای اتاق‌خواب باید تمام ویژگی‌هایی را که در زیر برمی‌شماریم داشته باشد، البته این مواردی که ذکر می کنیم یک حکم کلی نیست و می توانید بنا بر سلیقه خودتان در بعضی موارد تغییراتی ایجاد کنید.

1)پرده باید ایستایی خوبی داشته باشد که این ویژگی باعث می‌شود در عین سادگی، پرده بسیار شیک به‌ نظر برسد و همچنین نه آنقدر سنگین باشد که کنار زدن آن مشکل باشد و نه آنقدر سبک باشد که بی‌حال و شل بیفتد و با هر نسیمی جابجا شود و به یک گوشه پنجره بچسبد و یا کاملا از پنجره اتاق خارج شود و به سطح دیوار خارجی منزل بچسبد.

2) به ‌تنهایی و بدون نیاز به کمک، نصب و باز شود؛ چون قرار نیست برای هر مرتبه نصب و باز کردن این پرده ها نصاب خبر کنید و یا اینکه منتظر کسی باشید تا به دادتان برسد.

3) تا جایی که امکان دارد والان یا آستر اضافه  نداشته باشد.

4)طرح‌ها و رنگ‌های آن را متناسب با روتختی و سایر المان های دکوراسیون اتاق انتخاب کنید تا بیشتر به چشم بیایند؛ یعنی این طرح‌ها به‌گونه‌ای باشد که به‌ راحتی با وسایل موجود در اتاق خواب ست شود تا یک ظاهر منسجم، یکدست و مرتب به اطاق خواب بدهد.

5)متناسب با سلیقه و فانتزی‌های افراد باشد؛ زیرا هر فرد قرار است لذت بخش‌ ترین لحظات خود؛ یعنی ساعات استراحت و خواب را در اتاق خود بگذراند و به نوعی به گوشه دنج خود پناه ببرد تا تجدید قوا کند. برای این منظور پرده های پانچ چاپی بهترین انتخاب است و باید گفت بین انواع مدل های مختلف پرده‌ پانچ برای اتاق خواب، محبوب‌ترین پرده همین است؛ زیرا می‌توان طرح مورد علاقه خود را سفارش بدهید تا روی آن چاپ شود.

6)جنس آن به‌گونه‌ای باشد که عبور نور از آن کنترل ‌شده باشد. برای این منظور پرده پانچ در جنس های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. یکی از انواع پرده پانچ برای اتاق خواب، پرده پانچ تورکتان است که تراکم بافت این پارچه کم است و به ‌راحتی نور را عبور می‌دهد ولی نسبت ‌به پرده‌ی توری استحکام بیشتری دارد.

7)نقص و عیب اتاق خواب را بگیرد. در این‌ رابطه مثلاً اگر سقف اتاق خواب زیادی کوتاه است، می‌توان از پرده‌ های پانچ راه‌راه استفاده کرد به این شرط که راه‌راه آن‌ها عمودی باشد، همچنین قد آن ها طوری باشد که از سقف تا کف اتاق را بگیرد تا یکدستی به اتاق بدهد و آن را بزرگ و دلباز نشان بدهد.

8) حافظ حریم خصوصی افراد باشد. باید اطمینان حاصل کرد که پرده اتاق‌ خواب شما از این نظر هیچ نقصی نداشته باشد و در عین حال که اتاق خواب شما را روشن و پویا نگه می‌دارد، مانع از این شود که از بیرون به داخل دید مزاحم داشته باشید. برای این منظور می‌توان از پرده‌ های پانچ حریر ضخیم، پرده‌ های چندلایه یا پرده‌ های پانچ بلند استفاده کنید.

9)متناسب با شرایط مکان زندگی باشد. اگر در جایی زندگی می‌کنید که پنجره‌ی اطاق خواب رو به کوچه یا خیابانی باز می‌شود که شلوغ و پر رفت ‌و آمد است و سروصدای زیادی ایجاد می شود، پرده اتاق‌خواب باید از جنس ضخیم‌ تری باشد، البته این به آن معنا نیست که پرده های ضخیم کاملاً جلوی ورود صدا را می‌گیرد، ؛ بلکه این پرده ها تا حدودی در این امر مؤثرند. یکی از پر فروش ‌ترین پرده‌ های پانچی که برای این منظور استفاده می‌شود پرده پانچ مخمل است که علاوه بر کاهش صداهای مزاحم، عایق خوبی برای آب‌ و هوا است و در هوای گرم مانع خروج هوای سرد می‌شود و در هوای سرد مانع ورود هوای سرد به داخل می‌شود.

10)پرده اتاق خواب باید تضاد رنگی ایجاد کند. پرده باید در رنگ‌ هایی باشد که علاوه ‌بر ست شدن با سایر المان ‌های دکوراسیون اتاق، یک تضاد رنگی ایجاد کند تا بیشتر به چشم بیاید؛ مثلاً اگر در رنگ در و دیوار اتاق خواب و دکوریجات اصلی آن، از رنگ های تیز و تندی استفاده شده است، رنگ پرده را ملایم و خنثی انتخاب کنید.

11)پرده اتاق خواب متناسب با سبک دکوراسیون اتاق باشد. ممکن است اتاق خوابتان را به سبک مدرن یا کلاسیک چیده باشید، در هر دو صورت پرده اتاق‌ خواب باید متناسب با همان سبک باشد؛ بنابراین اگر از پرده پانچ برای اتاق خواب استفاده کنید سود کرده اید؛ زیرا تنها پرده ای است که هم با سبک مدرن و هم با سبک کلاسیک هماهنگ می‌شود. البته این مساله به طرحی که روی آن چاپ شده هم‌ بستگی دارد.

12) باید این ویژگی‌ را داشته باشد که در صورت تغییر دکوراسیون اتاق، نیازی به تعویض پرده نباشد و با دکور جدید به ‌راحتی ست شود تا مجبور به صرف هزینه مجدد برای خرید پرده نباشید. برای این هدف پرده ‌هایی با رنگ خنثی بسیار مناسب است که نمونه ان را می توانید در میان انواع مختلف پرده پانچ برای اتاق خواب در سایت مشهد پرده مشاهده کنید.

 پرده پانچ برای محل کار

محل کار به نوعی محل زندگی افراد هم به حساب می آید  و به تعبیری محل کار، خانه دوم افراد است که حتی درمورد برخی ممکن است خانه اصلی شان باشد به این خاطر که تمام زمان خود را در محل کار سپری می کنند.

به‌هرحال دکوراسیون محل کار هم به اندازه‌ی دکور محل زندگی اهمیت دارد، زیرا قرار است افراد بخش قابل توجهی از ساعات شبانه روزی خود را یعنی حدود یک ‌سوم و یا حتی بیشتر از این زمان را در آن به سر ببرند؛ بنابراین باید همان احساس خوب و مثبتی که از بودن در خانه و عناصر موجود در منزل دریافت می‌کنند، در محل کار نیز دریافت کنند. برای این منظور شما باید به سراغ یکی از مهم‌ ترین عناصری که در ایجاد این حس خوب نقش دارد بروید یعنی پرد ها.

پرده هایی که در محل کار نصب می‌شود، با توجه به طرح و نقش و مدل آن می‌تواند تداعی‌گر یک حال خوب باشد.

 پرده مناسب محل کار

برای انتخاب پرده های مناسب مکان‌ های اداری، اندازه، جنس و رنگ پرده بسیار مهم است، مثلاً جنس پرده اداری باید محکم و بادوام باشد و نگهداری و نظافت از آن آسان باشد. می‌توان برای این منظور از پرده هایی با جنس ابریشم مصنوعی، پنبه یا کتان استفاده کرد؛ چون نسبت ‌به پرده‌های ابریشم طبیعی و توری و مانند آن ها، مراقبت و زحمت کمتری می‌خواهد.

رنگ پرده هم باید طوری باشد که با نفوذ نور به داخل فضای اداری، مانع دید کارمندان و خصوصا آن هایی که با سیستم کار می کنند نشود، بنابراین اگر کارمندان از نور فراری هستند و انعکاس آن در روی صفحه سیستم مشکل ایجاد می‌کند، بهتر است تا پرده‌ ای تیره  و کمی ضخیم انتخاب شود.

برای انتخاب طرح پرده اداری، معمولا به سراغ پرده های تیره و تک رنگ می روند، اما این یک قانون نیست  و شما می‌توانید آن را نادیده بگیرید و با توجه به شناختی که از کارمندان تان دارید و هم چنین مطابق با میزان صمیمیتی که میان شما و آن ها وجود دارد؛ فضای محل کار را شبیه فضای منزل بچینید و از پرده های پانچ غیر رسمی استفاده کنید.

سایز و اندازه پرده‌های اداری هم معمولاً کوتاه است تا کمترین تماس را با سطوح داشته باشد و کم‌تر آلوده شود.

با تمام این مشخصه ها باز هم بهترین انتخاب ، این است که از انواع مختلف پرده پانچ برای محل کار استفاده کنید.

شما می توانید در سایت مشهد پرده، پرده پانچ مناسب اتاق خواب، پرده شیک و ساده برای اتاق خواب، پرده پانچ برای محل کار و محیط های اداری و رسمی، انواع پرده های حریر و طرحدار … را پیدا کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *