تعداد زیادی از افراد از پردهای مدل جدید ایرانی و شیک برای تزئین پذیرایی یا اتاق نشیمن و آشپزخانه خود استفاده می کنند.

توجه به طرح و رنگ پرده بسیار مهم است و شما می توانید با توجه به دکوراسیون اتاق نشیمن و همچنین مدل و رنگ مبل ها و فرش های خانه آن را تعیین کنید و با اندکی دقت بهترین طرح پرده را داشته باشید.

در واقع پرده ها و طرح های آن حال و هوای خاص شما را به بیننده نشان می دهد. به همین دلیل باید سعی کنید از بهترین سلیقه خود در انتخاب نوع پرده منزل خود استفاده کنید. در خانه هایی که چیدمان اشرافی و سلطنتی دارند، مدل پرده های شیک و دوخته شده با پارچه های گران قیمت حریر، مخمل و حریر بر شکوه این خانه می افزاید. اگر از علاقه مندان به دکوراسیون های مدل جدید و امروزی هستید، بهتر است از انواع پرده های مدرن برای زیبایی و جذابیت منزل استفاده کنید.

کاربرد های مختلف پرده

پرده پذیرایی

پرده پذیرایی یکی از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل است که با انتخاب آگاهانه و صحیح خود زیبا می شود. در گذشته از پرده ها فقط برای محافظت از افراد خانه در برابر گرما، سرما و حریم خصوصی استفاده می شد. بررسی های بیشتری در مورد استفاده‌های ذکر شده برای پرده، تنظیم نور و همچنین زیبایی محیط  داخلی ارائه شده است. امروزه پرده ها نقش تزیینی به خود گرفته اند. در نتیجه باید در انتخاب آنها دقت بیشتری داشته باشید.

معمولا برای انتخاب مدل پرده ایرانی پذیرایی باید به طرح های مدرن و مجلل توجه کرد. معمولا در طراحی مدل پردهای مدل جدید از پارچه های  گران قیمت و متراژ بالا استفاده می شود. همین امر باعث شده تا انتخاب پرده پذیرایی با وسواس بیشتری انتخاب شود و در اکثر خانه ها تا چند سال مورد استفاده قرار گیرد. یکی از نکات بارز در طراحی مدل پرده ایرانی استفاده از لایه های مختلف برای جلوگیری از دید افراد داخل خانه به منظور حفظ حریم خصوصی افراد است.

پرده نشیمن

ما ایرانی ها همیشه برای اتاق پذیرایی خود سنگ تمام می گذاریم. این را می توان از خرید مبلمان گران قیمت و نصب پرده های مدرن و مجلل نتیجه گرفت. اما گاهی اوقات جاهایی را که در طول روز ساعت ها زندگی می کنیم و انرژی زیادی مصرف می کنیم، فراموش می‌کنیم.

گاهی اوقات با نصب یک پرده ساده در اتاق خواب یا آشپزخانه یا حتی اتاق نشیمن می توانید فضای بسیار زیباتری را در اطراف خود مشاهده کنید. پرده های ساده برای پنجره ها راهی برای ارتباط با فضای بیرون هستند که بسیار مورد توجه قرار می گیرند. طرح و جنس این پرده ها باید با فضای مورد استفاده تناسب و هماهنگی داشته باشند تا بتواند زیبایی خود را حفظ کند.

پرده آشپزخانه

در مورد دکوراسیون آشپزخانه یکی از مواردی که در زیباتر شدن دکوراسیون نقش زیادی دارد مدل پرده آشپزخانه است. پرده نقش اساسی در آشپزخانه دارد که طراحی دکوراسیون آن را کامل می کند. انتخاب مدل پرده آشپزخانه با توجه به موارد مختلفی از جمله طرح پنجره، رنگ، طرح و دیوار رنگی و یا صندلی و میز ناهارخوری رنگی انتخاب می شود. برای مثال طرح پرده آشپزخانه که شامل دیوارپوش رنگی و دیوار طرح دار است باید ساده و بدون الگو انتخاب شود.

نقش مهم پرده ها در آشپزخانه کنترل نور است. به همین دلیل باید در انتخاب مدل پرده آشپزخانه دقت کنید. البته در مواردی می توانید طرح حاشیه ای یا به طور کلی طرح پرده آشپزخانه را با رنگ صندلی و مدل میز ناهارخوری هماهنگ کنید تا زیبایی مضاعفی به ارمغان بیاورد. بنابراین دقت در انتخاب پرده آشپزخانه بسیار اهمیت دارد.

انواع مختلف پرده های جدید ایرانی

پرده های مخمل

پرده های مخملی یکی دیگر از انتخاب های بسیار مناسب برای پرده پذیرایی است. این پرده ها عموما سبک کلاسیک و رسمی دارند. از آنجایی که پذیرایی اکثر مردم ایران سنتی و مجلل است، می توان گفت که پرده های مخمل می توانند بهترین انتخاب در این زمینه باشند.

پرده های حریر

یکی از مدل پرده های ساده پذیرایی است که عموما سبک است ودر طرح‌های گلدار، حریرهای طرح دار وجود دارد.

بهترین انتخاب برای پرده های پذیرایی، پرده های ساده حریر هستند. زیرا به طور کلی پرده های ساده فضا را بزرگتر نشان می دهند. پرده های حریر از دسته پرده های ساده و نرم هستند اما به طور کلی می توانید از آن ها به صورت ترکیبی یا به تنهایی استفاده کنید. اگر از جمله افرادی هستید که به دنبال استایل های ساده و مدرن هستید، می توانید مدل های جذابی را انتخاب کنید، بهترین مدل های پرده پذیرایی آن هایی هستند که طرفداران نسبتا زیادی دارند.

پرده های زبرا

پرده زبرا یا گورخری که یکی از مدرن ترین پرده هایی که همیشه جلب توجه می کنند و انواع مختلفی دارند. مدل پرده زبرا را می توانید برای پذیرایی نیز استفاده کنید. از آنجایی که پذیرایی محیطی است که در آن باید بسیار مراقب کوچکترین جزئیات بود تا جلوه خوبی در نظر بینندگان داشته باشد و تصویر ناخوشایندی ایجاد نشود. در انتخاب پرده باید دقت کرد که انواع و طرح‌ های زیادی در این مدل پرده وجود دارند که با مشاهده  نمونه های فروشگاه می‌ توانید برای خرید پرده زبرا قدام کنید.

پرده پانچ

پرده پانچ

پرده پانچ

یکی دیگر از پرده های بسیار با کیفیت و همچنین مقرون‌ به‌ صرفه‌ برای پذیرایی هستند که طرح های متنوعی داشته باشید که می توانید بنا به سلیقه خود سفارش دهید. پرده های پانچ  را می توان در اندازه ها و رنگ های مختلف انتخاب کرد. نکته متمایز در مورد پرده پانچ کیفیت و دوام بالای آن است. این بدان معناست که با خرید پرده های پانچ برای پذیرایی خود، دیگر نگران آسیب دیدن پرده ها و حتی طول عمر آنها نباشید. آنها شما را از خرید مجدد پرده برای چندین سال باز می دارند.

همچنین این پرده جزو پرده های فانتزی نیز محسوب شده و بیش از ده ها مدل دارد، به‌ عنوان مثال پرده‌  پانچ تک‌ رنگ، پرده ‌های پانچ چهره از دیگر مدل ‌های این پرده است.

پرده والان دار

یک مدل پرده پذیرایی شیک برای خانه هایی که سبک کلاسیک دارند، پرده والان دار است. در این مدل،  پرده اصلی عموماً از کتان یا ابریشم بوده و برای تزیین و جذابیت بیشتر والانی روی پرده تعبیه شده است که بالا یا کناره های پرده استفاده می شود و مدل های موجود از پاکت و کتیبه تا والان ساده و مینیمال را شامل می شود! بیشتر پرده ها از مخمل، ساتن، ابریشم و… ساخته شده اند و شکل زیبایی دارند و به همین دلیل در پذیرایی مجلل به نظر می رسند.

پرده کرکره ای

مدل دیگری از پرده های مناسب برای پذیرایی، پرده های کرکره ای هستند. این پرده ها در عین حال بسیار شیک هستند و اگر شما هم جزو افرادی هستید که از تزیینات و سبک های ساده پیروی می کنید حتما مدل های کرکره ای را امتحان کنید. در عین حال به راحتی با تمامی اکسسوری ها و سبک ها هماهنگ می شوند. همچنین امکان چاپ طرح ها و مدل های مورد نظر بر روی پرده های کرکره ای وجود دارد. در مدل های چوبی، ساده و … نیز عرضه می شوند. کرکره های غلتکی در محیط های اداری نیز کاربرد فراوانی دارند و از نظر قیمت می توان گفت که جزء دسته پرده های با قیمت مناسب می باشد.

سایت مشهد پرده به عنوان مرجع خرید پرده انواع پردهای مدل جدید ایرانی را با قیمت رقابتی و کیفیت عالی عرضه می کند فقط کافی است گشت و گذاری در صفحات مختلف مشهد پرده داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *