موضوعی که قرار است در این مقاله به آن بپردازیم مطالبی کاملا کاربردی و مفید در مورد پرده پانچ است؛ مطالبی از قبیل اینکه پرده پانچ چیست و به درد چه مکان هایی می خورد و …

اگر با دنیای دکوراسیون داخلی آشنا باشید حتما به کرات اسم پرده پانچ به گوشتان خورده است و بدون شک بسیار کنجکاو شده اید که بدانید این پرده پانچ چیست.

خب ما در این مقاله می خواهیم پرده از این ابهامات برداریم و شما را کاملا با این نوع پردها آشنا کنیم، پس لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

پرده پانچ

پرده پانچ چیست؟

پرده پانچ چیست؟

پرده پانچ همانطور که از اسمش پیداست به پردهایی گفته می شود که در آن ها لبه بالایی پرده ها با استفاده از دستگاه های مخصوص پانچ شده است و با کمک حلقه های فلزی یا پلاستیکی که بر روی نواحی پانچ شده پرس می شود، بر روی ریل پانچ یا میله پرده سوار می شود، که همین ویژگی باعث شده است دیگر نیازی به گیره پرده برای وصل انواع پردهای پانچ بر روی پنجره نباشد.

این نوع پرده ها انواع مختلفی دارد و روی انواع جنس های پارچه می شود مدل پرده پانچ را پیاده سازی کرد؛ مانند پارچه های کتان، پارچه های مخمل، پارچه های هازان، پارچه های حریر و …

راز محبوبیت پرده پانچ چیست؟

مدل پرده پانچ

مدل پرده پانچ

حال که می دانید پرده پانچ چیست، شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که علت محبوبیت، پرفروش بودن و مشهور شدن این پارچه بین مردم چیست و چرا اینقدر همه جا از این مدل پرده صحبت به میان می آید و حتی در انواع و اقسام دکوراسیون های داخلی نظیر دکوراسیون رستوران ها، آرایشگاه ها، محیط های اداری و … انواع پردهای پانچ را مشاهده می کنید.

در ادامه مقاله تحت عنوان های جداگانه به شما خواهیم گفت که راز محبوبیت پرده پانچ در مزایایی ست که دیگر پرده ها چندان از آن ها برخوردار نیستند و یا اینکه تنها یک یا دو تا از این مزیت ها را در خود دارند.

مزایای پرده پانچ

مزایای پرده پانچ

مزایای پرده پانچ

اگر می خواهید بدانید آیا انتخاب پرده پانچ به عنوان تکمیل کننده دکوراسیون منزل شما انتخاب ایده الی ست و یا خیر باید ابتدا بدانید مزایای پرده پانچ چیست؛ زیرا علت محبوبیت هر چیزی در فواید و مزایایی ست که در خود دارد.

در این بخش به صورت کاملا مختصر به مهم ترین این موارد اشاره شده است که در ادامه مقاله به شرح تک به تک این موارد خواهیم پرداخت.

  • تنوع زیاد در رنگ و مدل
  • شستشوی آسان
  • نصب و آماده سازی راحت
  • به صرفه و اقتصادی

انواع پرده پانچ

همانطور که در بالا اشاره کردیم، تنوع در رنگ و مدل پردهای پانچ سبب محبوبیت این پرده شده است. پرده پانچ با تنوع طرحی بالایی که دارد توانسته است در بین پردهای موجود در بازار برای خود جایگاه به خصوصی کند و جزو پرفروش ترین پردها به شمار بیاید و یک علت این تنوع زیاد هم تنوع در تقاضای مشتری ست که دوست دارد برای مکان های مختلف از این مدل پرده استقاده کند و ما در این بخش به معرفی چند نوع از این پردها می پردازیم:

  • پرده ساده پانچ: این مدل پرده هیچ گونه طرحی ندارد و حتی خود پارچه آن هم ساده است و اغلب تکرنگ و به رنگ سفید است که بیشتر مناسب منازل ساحلی و ویلایی ست و چون یک حس آرامبخش ایجاد می کند برای پنجره اتاق خواب بسیار مناسب است.
  • پرده پانچ سنتی: این مدل پرده مناسب فضاهایی با دکوراسیون سنتی ست مثلا می شود از آن برای رستوران هایی که فضایی قدیمی و کاملا سنتی دارند استفاده کرد تا حس اصیل بودن و ایرانی بودن را بیشتر به مشتری القا کند. این مدل پردهای پانچ بیشتر با نقوش اسلیمی و بته جقه به بازار عرضه می شوند.
  • پرده پانچ داماسک: این مدل پرده به دلیل طرح خاصی که دارد و آن ترکیبی از گل و برگ های فانتزی ست، بیشتر برای فضاهایی با سبک کلاسیک و فضاهایی که بخواهند لوکس و مجلل به نظر برسد استفاده می شود.
  • پرده پانچ چاپی: پرکاربرد ترین پرده پانچ در بین سایر انواع پردهای پانچ همین مدل است؛ زیرا این قابلیت را دارد که تصاویر و نقوش دلخواه افراد را روی آن چاپ کرد که این مساله به خصوص برای والدین بسیار حائز اهمیت است؛ چون می توانند با چاپ تصوایر کارتونی و شخصیت های مورد علاقه فرزندشان اتاق کودک خود را به مکانی جذاب و سرگرم کننده تبدیل کنند و آن ها را از ملول شدن، خستگی و روزمرگی بیرون آورند.

پردهای پانچ دیگری هم مانند پرده پانچ راه راه( مناسب برای فضاهای به سبک مدرن مینیمال)، پرده پانچ طرح خط نستعلیق( مناسب فضاهای ادبی و محافل شعر و ادب)، پرده پانچ طرح گلدار و … وجود دارد که هرکدام به تناسب فضا و مکان و سلیقه شخصی افراد طراحی شده اند.

 

شستشوی پردهای پانچ

اگر به دنبال این هستید که بدانید بهترین روش برای شستن پردهای پانچ چیست در این بخش پاسخ خود را خواهید یافت.

این مدل پرده ها به دلیل سبکی و سادگی در مدل بسیار راحت شسته می شوند و کمتر هم کثیف می شوند؛ زیرا جایی که در آن آلودگی و گرد و خاک لانه کند ندارد و تمام قسمت های آن کاملا مشهود است، با این وجود نیاز است تا در شستن این پردها نهایت دقت و ظرافت را داشته باشید تا بیشتر برای شما عمر کند.

  • برای شستن پرده پانچ ابتدا قبل از اینکه آن را از روی میله یا ریل پانچ بردارید به وسیله جاروبرقی گرد و غبار آن را بگیرید تا در زمان شستن لک این گرد و خاک روی پارچه خط نیندازد.
  • پس از آن بهتر است ابتدا یک بار پرده را به صورت دستی بشویید به این صورت که در یک سطل بزرگ آب ولرم بریزید و مقداری سرکه به آن اضافه کنید و بگذارید 15 دقیقه در آن بماند و بعد از آن با یک مسواک شروع به تمیز کردن حلقه های پرده کنید تا مجدد شفافیت خود را یدست آورد.
  • بعد از اینکه پرده را از مخلوط آب و سرکه در آوردید بشویید و داخل ماشین لباسشویی با دور کم یا متوسط بیندازید. با این روش پرده همیشه نو و شفاف به نظر می رسد.

نصب پرده پانچ

همانطور که گفتیم این پرده بسیار آسان نصب می شود و نیاز به نصاب و یا فردی حرفه ای ندارد و هرکس به تنهایی قادر به نصب این مدل پردها ست به شرط اینکه با نحوه نصب این پرده آشنا باشد که ما در این بخش شما را کاملا با این مهارت آشنا می کنیم.

روش نصب پرده پانچ چیست؟

  • ابتدا باید وسایل لازم کار را داشته باشید مانند دریل، پایه دیواری یا سقفی ، میله یا ریل پانچ، قبه یا تزیین سرمیله و پیچ و رولپلاک
  • اگر از قبل جای نصب پایه های سقفی یا دیواری را مشخص کرده اید که فقط کافی ست پایه ها را نصب کنید، در غیر اینصورت ابتدا با میزان کردن پرده با پنجره محل دقیق نصب پایه ها را مشخص کنید.
  • در مرحله بعد که پایه ها با کمک دریل و پیچ و رولپلاک نصب شد، پرده را از میله یا ریل پانچ عبور دهید و بر روی پایه ها سوار کنید. به همین راحتی

نکات دقیق نصب پرده پانچ

  • طول میله یا ریل پانچ به طور استاندارد از هر طرف پنجر ده سانت بیشتر باید باشد؛ مثلا اگر طول پنجره 90 سانت است از میله یا ریل پانچ با طول 110 سانت باید استفاده کنید.
  • تعداد پایه های سقفی یا دیواری باید با طول میله متناسب باشد؛ مثلا برای میله 220 سانت دو پایه کافی ست اما اگر طول میله بیشتر از این اندازه بود به ازای هر یک متری که به طول میله اضافه می شود، یک پایه به تعداد پایه های نصبی اضافه می شود.
  • برای تمیزی و زیبایی هرچه بیشتر کار می توانید پایه ها را در بین چین پرده پنهان کنید؛ به این صورت که قبل از اینکه قبه یا تزیینی سر میله را نصب کنید یک حلقه مانده به پایه را از ریل پانچ خارج کنید و از روی پایه عبور دهید و دوباره وارد میله کنید و قبه را وصل کنید.

علت اقتصادی بودن پرده پانچ چیست؟

پردهای پانچ به دلیل اینکه پارچه کمتری می برند و در تولید آن از لوازم و متعلقات و آویز های کمتری استفاده می شود، نسبت به پردهای دیگر بسیار اقتصادی تر است و این مساله یکی از نقاط قوت و کلیدی پردهای پانچ است که در کنار تنوع و زیبایی منحصر به فردی که دارد سبب جذابیت این پرده شده است.

همچنین چون این پردها قابلیت نصب در مکان های مختلف را دارد و می شود بعد از جابجایی مکان و منزل دوباره از همین پرده برای مکان حدید استفاه کرد، بهترین انتخاب برای افرادی ست که مستاجر هستند و نمی خواهند با هر بار نقل مکان دوباره دست به جیب شوند و پرده مناسب سایز پنجره منزل جدید بخرند.

در این مقاله که مربوط به سایت مشهد پرده است سعی شد تا تمام نکات ضروری و کاربردی که برای خرید پرده پانچ نیاز دارید در اختیارتان گذاشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *