پرده های تزیینی و نقش آن ها در دکوراسیون منازل

دوخت انواع پرده های تزیینی یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون داخلی منازل محسوب می شوند که نمی توان هیچ چیز دیگری را جایگزین آن نمود.

همه ی مردم و حتی طراحان داخلی بر این باور هستند که پرده ها مهم ترین فاکتور در تعیین یک دکوراسیون زیبا برای نقاط مختلف منازل محسوب می شوند و نقش بسیار مهم و اصلی را در دیزاین و زیباسازی بر عهده دارند.

استفاده از هر مدل و هر نوع پرده ای بنا به سلیقه و نیاز مشتریان به راحتی می تواند بر تمام دکوراسیون محیط غلبه کند و فضای محیط را متفاوت تر از قبل نشان دهد.

یکی از دغدغه های مشتریان و خریداران پرده، انتخاب درست و متناسب با دکوراسیون داخلی است تا بتوانند هماهنگی زیبایی را ایجاد نمایند.

بسیاری از آنان با نگرانی زیادی دست به انتخاب و خرید پرده های تزیینی می زنند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید ک می خواهید خودتان پرده های متنوع و شیک را برای محیط های مختلف منزل خود بدوزید. جهت فراگیری گام به گام دوخت انواع پرده با ما همراه باشید.

آموزش گام به گام دوخت انواع پرده

دوخت انواع پرده یکی از زیباترین و جذاب ترین کارهای هنری است که بسیاری از بانوان و حتی آقایان نیز مایل به یادگیری آن هستند و از آموزش های گام به گام آن نهایت لذت را می برند. ما در مقاله دوخت پرده پانچ آموزش تصویری و کاملی را از نحوه دوخت پرده پانچ را توضیح داده ایم که بازخورد خوبی در میان کاربران داشته است.

وسایل مورد نیاز جهت دوخت انواع پرده

  1. پارچه اصلی
  2. آستر( بنا به دلخواه)
  3. نوار پرده

گام اول دوخت پرده: اندازه گیری دقیق

برای انتخاب پرده و دوخت آن باید محل استفاده پرده مشخص گردد.

سپس پارچه مورد نیاز و مناسب با آن مکان را خریداری کنید. حال فرض کنید که می خواهید برای قسمت پذیرایی منزل خود پرده مورد نیاز را بدوزید.

اولین قدم برای شروع جهت دوخت پرده پذیرایی، اندازه گیری دقیق پنجره های پذیرایی می باشد.

جهت اندازه گیری دقیق ابتدا با استفاده از یک عدد متر فلزی که از قبل تهیه کرده اید، پهنا یا همان عرض پنجره هایتان و سپس ارتفاع آن را اندازه گیری کنید.

باید به اندازه پنجره از هر طرف 5 الی 10 سانتی متر اضافه شود.

گام دوم: دوخت پرده ها

این مرحله اصلی ترین مرحله دوخت می باشد و آن هم برش پارچه مورد نیاز جهت دوخت انواع پرده با اندازه هایی که در دست دارید.

برای این کار پارچه ای را که در دست دارید روی یک سطح صاف و مسطح پهن کرده و چین و چروک های آن را صاف می کنید تا بتوانید بدون هیچ گونه عیب و نقصی آن را برش بزنید. سپس بعد از اتمام برش آن را به مرحله ی دوخت می رسانید.

در مرحله ی دوخت قسمت های برش داده شده ی پارچه را به حالت دو به دو در کنار هم قرار داده و با فاصله 5-1 سانتی با دقت به هم می دوزید.

سپس با همین روال قسمت های پایینی پرده را نیز اتو نموده و با دقت زیاد شروع به دوختن می کنید.

اگر در پایان کار قسمت های اضافی به دست آمد به کمک قیچی آن را برش بزنید.

جهت چین دار نمودن قسمت بالای پرده می توانید به اندازه یک سانت پارچه بالای پرده را تا نموده و دو گوشه ی آن را به هم دوخته و یک نخ آزاد را از لابه لای آن و سوراخ های نوار پرده ای که از قبل دوخته اید عبور دهید.

سپس دوسر نخ را کشیده و در هر دو طرف پرده آن را گره بزنید تا پرده شما چین دار و خوش حالت بنماید.

نکته قابل توجه: اگر پارچه انتخابی شما برای دوخت پرده، لغزنده باشد لازم است که اول نوار پرده دوخته شود. تا پرده هایتان حالتی زیبا و منحصربه فردی را به خود بگیرند.

در صورتی که می خواهید با دوخت پرده کمی اقتصادی عمل کنید و پول زیادی به خرید پرده ندهید این مژده را به شما می دهیم که مشهد پرده به عنوان مرجع خرید انواع پرده تمامی محصولات خود را با قیمت رقابتی عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *