اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب توسط مشهد پرده بررسی شد و در این مقاله به 6 اشتباه رایج می پردازیم.
اتاق خواب ها جزو خصوصی ترین قسمت یک خونه به حساب میان که عموما دکوراسیون شون برای صاحب خونه خیلی مهمه. چون خیلی از اوقاتِ اعضای خونواده، توی اتاق خواب ها می گذره بنابراین باید دقت بشه که از فضای موجود بهترین استفاده رو ببرن.

اتاق خواب کوچک

با وضع اقتصادی موجود و تعداد خانوار بالا اما کم عضو، نقشه های خونه نسبت به گذشته تغییر و تحول پیدا کردن. خونه هایی که متراژ پایین تری دارن به تبع اتاق خواب کوچک تری هم خواهند داشت پس بهترین راه حل برای استفاده ی بهتر از فضا اینه که اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب رو مرتکب نشیم.

اتاق خواب

در ادامه چندین اشتباه که ممکنه ناخودآگاه و از سر ندونستن اتفاق بیوفتن رو براتون جمع آوری کردیم تا اتاق خوابتون رو خیلی زیبا تر از قبل چیدمان کنید.

اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب که 6 تا هستند به شرح زیر است:

1. اشتباه اول رایج: پرده

پرده از مهم ترین وسایلی هستش که توی اتاق خواب کاربرد داره. به طور کلی پرده ها به دلیل بزرگ بودن نسبت به سایر وسایل اتاق خواب زودتر هم به چشم میان. بنابراین تو گرفتن پرده حتما باید یک سری نکات مهم رو بهش توجه کنید. مثلا استفاده از پارچه های ضخیمی که جلوی نور عبوری رو بگیره یکی از همون اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب است که ممکنه به دلیل زیبایی انجامش بدیم. یعنی پرده ی ضخیم اما زیبا انتخاب کنیم در حالی که این پرده ها فضای اتاق خواب رو کوچکتر نشون میدن. یا اگر پنجره تون سرتاسری نیست اما شما به پرده ی بلند علاقه دارید باید بگیم که پرده های بلند و پر زرق و برق فضای بیشتری رو اشغال می کنند و انتخابشون یه جور اشتباه به حساب میاد. اگه خواستین میتونین انواع پرده پانچ رو داخل مشهد پرده ببنیند شاید یکی از اون خوباش نظر شما رو گرفت.

پرده اتاق خوابپرده ها باید ساده باشند نه چند لایه و ضخیم

2. اشتباه دوم: بالش ها

شاید شما هم دوست دارید که روی تخت خوابتون یه عالمه بالش باشه که رنگ های متفاوت و یا طرح های مختلفی روی پارچه ی رویی شون دارن منتها باید بدونید که بالش های زیاد فضا رو ریخت و پاش شده و بهم ریخته تر نشون میدن. اگر به زیبایی علاقه دارید بهتره که بالش و روتختی مناسب و ساده ای انتخاب کنید اگر این دو هم رنگ هم باشن خیلی به بزرگتر نشون دادن فضا کمک میکنه.

بالشت های اتاق خواب

بالش ها اگرچه فضا را زیبا می کنند اما کوچک هم نشان می دهند.

3. اشتباه سوم: چیدمان آشفته

چیدمان وسایلی مثل کتابخونه، میز آرایشی، رگال لباس و … به شکلی که نظم ندارن و یا به نوعی به طور آشفته در فضا پخش شدن میتونه به دید شما و یا مخاطب فضای اتاق رو کوچک تر از حد معمولش نشون بده. پس توی اتاق خواب ها باید دقت کنید که یک نظم خاصی بین چینش وسایل ایجاد بشه. میبینین اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب خیلی ساده و پیش پا افتاده است فقط کمی دقت و سلیقه میخواد.

چیدمان آشفته اتاق خواب

اتاق خواب باید چیدمانی مرتب داشته باشد.

4. اشتباه چهارم: نداشتن آینه

آینه ها با خاصیت بازتابی که دارن می تونن به طور کاذب فضا رو بزرگ تر نشون بدن. پس حتما از زدن آینه های قدی غافل نباشید و از خاصیت جالب اون ها استفاده ی بهینه رو ببرید.

آینه های اتاق خواب

آینه ها در فضا معجزه می کنند.

5. اشتباه پنجم رایج: جایگاه تخت

استراحت کردن، کسب آرامش و تجدید نیرو از کارهای مهمیه که به عهده ی اتاق خواب قرار می گیره. بنابراین خیلی مهمه که تخت خواب را تو کدوم قسمت از اتاق قرار میدین. برای این کار حتما قوانین فنگ شویی رو بخونید و تخت خوابتون رو تو مناسب ترین فضا قرار بدین.

جایگاه تخت اتاق خواب

6. اشتباه ششم: انتخاب رنگ نامناسب

انتخاب رنگ اتاق ها شاید یکی از سخت ترین مراحلی باشه که افراد ازش عبور می کنن. اکثر مردم دوست دارن اتاق خواب رو که افراد کمتری میبینن و یا به نوعی تو دید اولیه قرار نداره به رنگ فانتزی مورد نظر خودشون در بیارن. این کار نه اینکه کاملا غلط باشه ولی فراموش نکنید که رنگ های تیره فضا رو کوچک تر می کنن و اگر دوست دارین که فضایی با رنگ غیر معمول اما وسیع داشته باشین بهتره که سراغ رنگ های روشن تر برین. این رنگ ها محیط اتاق خواب رو به اصطلاح باز تر نشون میدن. رنگ نامناسب هم میتونه یکی از اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب باشه.

رنگ های اتاق خوابرنگ های روشن برای دیوار های اتاق خواب مناسب تر هستند.

 

در صورتی که شما هم در مورد اشتباهات دکوراسیون اتاق خواب تجربه ای دارید می تونید با مشهد پرده به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *